رژه مقتدرانه و حماسی نیروهای مسلح در استانها/ آغاز هفته دفاع مقدس

پایگاه خبری ارک خبر-استانها:

رژه مقتدرانه و حماسی نیروهای مسلح در استانها/ آغاز هفته دفاع مقدس

رژه مقتدرانه و حماسی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران صبح روز جمعه همزمان با سی و هفتمین سالگرد گرامیداشت هفته دفاع مقدس و آغاز جنگ تحمیلی( 31 شهریور 1359) در کشور آغاز شد.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا از سراسر کشور؛ یگان های نمونه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در آغاز محرم الحرام و عاشورا و تاسوعای حسینی با به نمایش گذاشتن توانایی های خود اقتدار خود ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند تا کسی جرات نکند گوشه چشمی به خاک این سرزمین داشته باشد.
یگان ها، تیپ ها و گردان های مختلف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی در سراسر کشور با رژه از مقابل تمثال مبارک امام خمینی ( ره) و رهبرمعظم انقلاب اسلامی آمادگی نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.
نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه آماده دفاع از آرمان های انقلاب اسلامی و منافع ملت ایران و دفع هر گونه تهدید هستند.
** استان قزوین
همزمان با آغاز هفته گرامیداشت هشت سال دفاع مقدس، رژه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی استان قزوین برگزار شد.
این مراسم با حضور حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین و عبدالمحمد زاهدی استاندار و جمعی از مسئولان نظامی و انتظامی قزوین برگزار شد.
در این مراسم، یگان ها، تیپ ها و گردان های مختلف سپاه صاحب الامر(عج)، ارتش و نیروی انتظامی استان قزوین از مقابل جایگاه ویژه و تمثال مبارک امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری رژه رفتند و آمادگی نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.

** استان البرز
آئین رژه و قدرت نمایی نیروهای مسلح مستقر در استان البرز روز جمعه در نخستین روز از هفته دفاع مقدس همراه با سراسر کشور در کرج برگزار شد.
در این آئین رده های نمونه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران مستقر در استان البرز از مقابل قرآن کریم، تمثال حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری و جایگاه رژه رفتند.

** استان کرمانشاه
رژه نیروهای مسلح استان کرمانشاه به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس با حضور یگان های نمونه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش جمهوری اسلامی، نیروی انتظامی و بسیج در بلوار طاقبستان کرمانشاه برگزار شد.
در این مراسم یگان های نمونه سپاه، ارتش، نیروی انتظامی، مرزبانی، بسیج و هوانیروز از مقابل کلام الله مجید و جایگاه رژه رفتند و آمادگی خود را برای دفاع از جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.
استاندار کرمانشاه در این مراسم گفت: هشت سال دفاع مقدس ملت ایران اسلامی را در مقابل دشمنان متحدتر کرد و هم بستگی همیشگی به این ملت عزیز بخشید.
اسداله رازانی استاندار کرمانشاه افزود: شاید در کشورهایی که دچار جنگ می شوند، برگزاری چنین بزرگداشت هایی مرسوم نباشد اما ما به این کار مبادرت می کنیم و قصد حفظ خاطرات آن دوران را داریم.

** استان یزد
امروز جمعه در اولین روز از بزرگداشت هفته دفاع مقدس ، در مراسمی با شکوه رژه نیروهای مسلح مستقر در یزد در ابتدای بلوار کوثر و در جوار میدان امام حسین (ع) این شهر برگزار شد.
این مراسم با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار ، معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استانداری ، نماینده مردم یزد و اشکدر در مجلس شورای اسلامی ، فرماندهان نظامی و انتظامی ، خانواده های شهدا و اقشار مختلف مردم برگزار شد.
در این آیین باشکوه یگان های مختلف نظامی و انتظامی و اقشار مختلف بسیج استان یزد حضور داشتند، اقتدار و آمادگی خود را در دفاع از کشور اسلامی ایران به نمایش گذاشتند.
همچنین در ادامه نیز رژه موتوری بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی و دستگاه های مختلف یزد با رزمایش خودرویی و اعلام آمادگی برای خدمت به مردم برگزار شد.
همچنین به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس، رژه یگان های مسلح نظامی و انتظامی با حضور مسوولان و مردم در شهرستان های اشکذر، میبد، اردکان، تفت، مهریز، ابرکوه ،خاتم، بهاباد و بافق برگزار شد .

** استان سمنان
رژه یگان های نیروهای مسلح استان سمنان روز جمعه همزمان با نخستین روز گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بلوار امیر کبیر شهرستان سمنان برگزار شد.
در این آیین، استاندار و معاونان استانداری، نماینده مردم سمنان در محلش شورای اسلامی ، دادستان استان، فرماندار شهرستان سمنان و جمعی از فرماندهان و مسوولان نظامی و انتظامی و خانواده های معظم شهدا و اقشار مختلف مردم حضور داشتند.
در این آیین همچنین پس از رژه یگان های مختلف نظامی و انتظامی در مقابل جایگاه ، نیروهای مسلح استان سمنان اقتدار و آمادگی خود را در دفاع از کیان جمهوری اسلامی به نمایش گذاشتند.

** استان خوزستان
همزمان با آغاز نخستین روز از هفته دفاع مقدس، یگان های نیروهای مسلح خوزستان در اهواز روز جمعه با برپایی رژه حماسی همزمان با سراسر کشور، اقتدار و توان رزمی خود را به نمایش گذاشتند.
در ابتدای مراسم اجرای سرود ملی ایران و سرودهای حماسی توسط گروه موزیک مستقر در میدان و فرود چتربازان تکاور از بالگردهای نیروهای مسلح بر جذابیت این مراسم باشکوه افزود.
در این مراسم یگان های موتوری و پیاده نظام نیروهای مسلح و بسیج از مقابل جایگاه ویژه با سبک های مختلف کلاسیک و حماسی رژه رفتند.
همچنین در این آیین گروه های نمونه رزمی و پرچم، یگان های بسیج و گردان های مختلف سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و یگان های موتوری و خودرویی از مقابل جایگاه عبور کرده و اقتدار خود را به نمایش گذاشتند.

** استان چهارمحال و بختیاری
رژه نیروهای مسلح در اغار هفته دفاع مقدس در چهار راه استانداری چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
نیروهای مسلح استان در قالب گردان های نمونه سپاه قمر بنی هاشم (ع)، نیروی انتظامی، نیروی یگان ویژه پاسداران، بسیجیان، واحدهای نمونه هلال احمر، نیروهای وظیفه ، واحدهای موتوری، توپخانه، جنگ نوین و رزهی توان خود را به نمایش گذاشتند.
استاندار چهارمحال و بختیاری در این آیین گفت: در تاریخ معاصر ملت ایران دو بار با دشمن مواجه شدند که یک بار در دوره قاجار و یک بار نیز دفاع مقدس بود.
قاسم سلیمانی دشتکی یادآور شد: در دوره قاجار بخش های مهمی از ایران جدا شد و ملت ایران نتوانستند در برابر دشمن ایستادگی کنند،در دوره رضاخان پهلوی نیز با وجود این که او مدعی داشتن ارتش مدرن بود، ایران اشتغال شد و ایران دوباره به دست استعمارگران افتاد.
به گفته وی، اما در دوره تاریخ معاصر ، در هشت سال دفاع مقدس، مردم ایران با رهبری امام خمینی(ره) و رشادت رزمندگان ، در برابر همه توان دشمنان ایستادند و اجازه ندادند یک وجب از خاک این میهمن به دست دشمن بیفتد.
به گفته وی، دفاع مقدس الگویی برای همه جهانیان شد و مردم آزاده جهان توانستند با الگو گیری از ملت ایران در برابر استعمار و استکبار ایستادگی کنند.
وی گفت: اکنون ملت ایران با درایت مقام معظم رهبری در برابر همه دشمنان ایستادگی می کنند و اجازه نمی دهند تهدید دشمن علیه ملت ایران راه به جایی ببرد.

** استان هرمزگان
رژه هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به مناسبت فرا رسیدن 31 شهریور سالروز آغاز دفاع مقدس بر فراز آب های نیلگون خلیج فارس و تنگه هرمز و مقابل چشم نیروهای فرامنطقه ای برگزار شد.
در این رژه هواپیماها و بالگردهای نیروهای هوایی سپاه و ارتش جمهوری اسلامی ایران ساعت هشت صبح جمعه از پایگاه نهم شکاری بندرعباس به هوا برخاسته و به اجرای برنامه پرداختند.
32 فروند هواپیما شامل اف4 ، سوخو 22، توکانو و بالگرد اقتدار هوایی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به رُخ ناوها و نظامیان بیگانه حاضر در منطقه کشیده و قدرت بازدارندگی کشور را به نمایش گذاشتند.
رژه دریایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی نیز به مناسبت 31 شهریور سالروز آغاز دفاع مقدس در آب های نیلگون خلیج فارس و تنگه هرمز برگزار شد.
در این رژه بزرگ دریایی یگان های سطحی، زیر سطحی و پروازی نیروهای دریایی سپاه و ارتش حضور داشته و اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را به رخ مستکبران و بویژه نیروهای فرامنطقه ای حاضر در خلیج فارس کشاندند.

** خراسان رضوی
مراسم رژه یگانهای منتخب سپاه پاسداران ، ارتش و نیروی انتظامی در میدان 15 خرداد مشهد برگزار شد.
در این مراسم که مسئولان ارشد دستگاههای اجرایی و فرماندهان نظامی و انتظامی استان خراسان رضوی حضور داشتند، رژه موتوری، تجهیزات کلنیک صحرایی، پاراکلنیکی، اورژانس صحرایی و آمبولانس های عملیاتی نیز انجام شد.
استاندار خراسان رضوی در این مراسم گفت: رمز قدرت و توانایی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در تداوم مکتب عاشورا، ایثار و شهادت است.
علیرضا رشیدیان افزود: تهدیدها بر ملتی که با فرهنگ عاشورا آشناست اثری ندارد.
وی اظهار کرد: تهدیدهای کلامی دشمن نشان دهنده ضعف آنها در برابر این ملت است، ملت ما جنگ طلب نیست اما در عمل نشان داده است هر تهدیدی علیه استقلال و تمامیت ارضی خود را در نطفه خفه می کند.

** استان کردستان
رژه نیروهای مسلح یگان های نمونه مستقر در استان کردستان صبح امروز همزمان با سراسر کشور در نخستین روز هفته دفاع مقدس در سنندج برگزار شد.
در این مراسم که همزمان با سراسر کشور در بلوار آزادگان شهر سنندج و با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان دستگاه های اجرایی برگزار شد، یگان های نمونه ارتش، بسیج،سپاه بیت المقدس، مرزبانی و انتظامی از مقابل پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران و جایگاه سان رژه رفتند و توان و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.
انجام حرکات رزمی، رژه یگان های موتوری و خودرویی نیروهای مسلح استان از دیگر برنامه هایی بود که صبح امروز در سنندج در راستای گرامیداشت هفته دفاع مقدس برگزار شد.

** استان کرمان
نیروهای مسلح مستقر در کرمان امروز اغازین روز هفته دفاع مقدس با رژه از مقابل جایگاه یاد و خاطره رزمندگان دلیر ایران اسلامی در دوران دفاع مقدس انقلاب اسلامی ایران را گرامی داشتند.
رژه با شکوه نیروها مسلح کرمان با همراهی گروه های رزم نواز و با شکوه و اقتدار ویژه ای در بلوار 22 بهمن کرمان برگزار شد.
در این آئین باشکوه، رژه موتوری و خودرویی نیروهای مسلح با همکاری یگان های برتر ارتش جمهوری اسلامی، سپاه پاسداران و نیروی انتظامی نیز برگزار شد.
آئین رژه نیروهای مسلح مستقر در کرمان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان، استاندار کرمان، رئیس کل دادگستری استان کرمان، رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، فرمانده قرارگاه عملیاتی ارتش، فرمانده انتظامی استان و جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

** استان گلستان
رژه نیروهای مسلح استان گلستان صبح جمعه همزمان با سی و هفتمین سالگرد هفته دفاع مقدس و سالروز آغاز جنگ تحمیلی( 31 شهریور 1359) در پنج شهر استان برگزار شد.
یگان های نمونه نیروهای مسلح گلستان در این مراسم و در آغاز ماه محرم با به نمایش گذاشتن توانایی های خود اقتدار ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشیدند و با رژه از مقابل تمثال مبارک امام خمینی ( ره) و رهبرمعظم انقلاب اسلامی آمادگی نظامی و دفاعی خود را به نمایش گذاشتند.
رژه نیروهای مسلح استان گلستان امروز در پنج شهر گرگان، گنبد کاووس، آزادشهر، کردکوی و علی آباد برگزار شد.
فرمانده سپاه نینوا گلستان در مراسم رژه نیروهای مسلح شهرستان گرگان به اهمیت دفاع مقدس ، پیروزی های رزمندگان اسلام و نقش ولایتمداری ملت در برابر توطئه های استکبار جهانی اشاره کرد و خواستار حضور همگان در عرصه های مختلف نظام شد.
سردار رحمت الله صادقی اظهار کرد : مجاهدت ها، وفای به عهد، ولایت مداری، ارزش مداری، زیبایی ها وخوبی های عاشورای حسینی از جمله ویژگی هایی است که در دوران دفاع مقدس تبلور و نمود عینی یافت.
وی با اشاره به همزمانی آغاز هفته دفاع مقدس با ماه محرم گفت : مردم باید به تاسی از فرهنگ ناب و اصیل عاشورایی در راه مبارزه با دشمنان قسم خورده نظام استوار و ثابت باشند و به تداوم و پایداری درخت انقلاب اسلامی کمک کنند .
فرمانده سپاه نینوا گلستان بیان کرد: حاکمیت کشور با رای مردم و فرماندهی ولایت فقیه بوده و نفوذ ما در منطقه تنها نفوذ فرهنگی و گفتمانی است و نیروهای ما در دوران دفاع مقدس آغازگر جنگ نبودند، اما دلاورانه ایستادند.

** استان مرکزی
همزمان با آغاز گرامیداشت هفته دفاع مقدس، آیین رژه نیروهای مسلح استان مرکزی نیز روز جمعه با حضور مسئولان استانی، مقامات نظامی و انتظامی، خانواده های معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران و اقشار مختلف مردم، در اراک برگزار شد.
یگان هایی از سپاه روح الله استان مرکزی، سپاه ناحیه اراک، نیروی انتظامی، پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در استان مرکزی و بسیج محلات در این آیین در مقابل تمثال امام راحل و مقام معظم رهبری و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران رژه رفتند و توان و اقتدار نظامی خود را به نمایش گذاشتند.
نیروهای مسلح در این آیین با گام های آهنین و استوار بار دیگر اقتدار و عزم خود را در حفظ دستاوردها و ارزش های انقلاب اسلامی به نمایش گذاشتند.
رژه یگان‌های موتوری و خودرویی نیروهای مسلح استان مرکزی حاضران در این آیین را به وجد آورد و گروه رزمی کاران گردان ذوالفقار سپاه روح الله نیز به ارایه هنرهای رزمی پرداختند.
مردم ولایتمدار و انقلابی شهرستان اراک نیز از ساعات اولیه امروز خود را به محل برگزاری رژه نیروهای مسلح که در خیابان امام خمینی(ره) و مقابل بازار تاریخی این شهر برگزار شد، رساندند و از نزدیک شمه ای از اقتدار و عظمت نظامی ایران اسلامی را مشاهده کردند.
خانواده نیروهای مسلح استان مرکزی متشکل از سپاه روح الله، مرکز آموزشی درجه داری پدافند هوایی حضرت علی اکبر(ع) و نیروی انتظامی است.

** استان گیلان
در سی و یکم شهریورماه و اولین روز هفته گرامیداشت دفاع مقدس، صبح جمعه رژه نیروهای مسلح در استان گیلان ، در مصلی رشت برگزار شد.
در این مراسم که فرماندهان نظامی، انتظامی، شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و خانواده های معظم شهدا حضور داشتند، یگان های نمونه نیروهای مسلح در استان، از مقابل جایگاه رژه رفته و اقتدار نیروهای دفاعی کشور را به رخ جهانیان کشاندند.

**استان قم
مراسم باشکوه رژه نیروهای مسلح قم روز جمعه با حضور نیروهای بسیج ، سپاه ، انتظامی و ارتش جمهوری اسلامی در بلوار پیامبر اعظم قم برگزار شد.
در این مراسم که فرماندهان نیروهای مسلح استان قم ، حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری نماینده قم در مجلس شورای اسلامی استاندار ، فرماندار و اقشار مختلف مردم حضور داشتند، یگان های نظامی و انتظامی از مقابل کلام الله مجید و جایگاه رژه رفتند و بر آمادگی نیروهای نظامی برای مقابله با تهدیدات دشمنان اسلام تاکید کردند.
در این مراسم فرمانده سپاه علی ابن ابیطالب(ع) قم گفت: انقلاب اسلامی ایران مدیون رهبری های امام خمینی، خون شهدا و مردم است و ما باید در جهت حفظ دستاوردهای انقلاب و نظام تلاش کنیم .

** اذربایجان غربی
آیین های بزرگداشت هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح در آذربایجان غربی آغاز شد
در آیین رژه نیروهای مسلح مستقر در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه، قربانعلی سعادت استاندار آذربایجان غربی، آیت الله سیدعلی اکبر قرشی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان، تعدادی از نمایندگان مجلس و مسئولان استانی و فرماندهان نظامی انتظامی حضور داشتند.
در این آیین که با حضور پرشور مردم همراه بود، سردار محمدتقی اوصانلو فرمانده قرارگاه حمزه سیدالشهدا (ع) شمال غرب کشور در ارومیه گفت: آذربایجان غربی با وجود هم مرز بودن با سه کشور و همچنین صدها کیلومتر مرز، جزو امن ترین نقاط کشور به شمار می رود.
وی تاکید کرد که نیروهای مسلح ایران اسلامی و آذربایجان غربی آماده دفاع از کیان اسلامی هستند و در صورت مرتکب شدن ایادی استکبار جهانی به هر خطایی، آن را با تمام توان پاسخ می گویند.

**استان همدان
به مناسبت گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس، یگانهای مسلح استان همدان بخشی از توانمندی های نظامی خود را امروز جمعه به نمایش گذاشتند.
این آیین با استقبال پرشور خانواده معظم شهدا و جانبازان، رزمندگان، پیشکسوتان و بازنشستگان نیروهای مسلح و اقشار مختلف مردم همراه بود.
در مسیر رژه نیروهای مسلح منویات بنیانگذارکبیر انقلاب اسلامی و رهبری فرزانه انقلاب در زمینه ضرورت آمادگی و اقتدار نیروهای مسلح نقش بسته بود.

** استان بوشهر
مراسم رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی روز جمعه در بوشهر برگزارشد.
در این مراسم یگانهای نمونه نیروهای مسلح ارتش، سپاه و بسیج به همراه تجهیزات نظامی اقتدار و صلابت خود را به نمایش گذاشتند.
نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه بوشهر گفت: رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس اقتدار و صلابت ایران اسلامی را به جهانیان ثابت کردند.
آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز جمعه در آئین رژه نیروی مسلح استان بوشهر به مناسبت 31شهریور و آغاز هفته دفاع مقدس افزود: هشت سال دفاع مقدس نشان داد اتحاد نیروهای مسلح کشور را از تعرض دشمن و بیگانگان مصون و زمینه را برای پیشرفت جامع و پایدار میهن اسلامی فراهم می‌ کند.

رژیم بعثی عراق در 31 شهریور ماه سال 1359 با بمباران نقاط مختلف جنوبی و غربی کشور جنگ تحمیلی را آغاز کرد که حدود هشت سال به طول انجامید.
هفته دفاع مقدس از روز جمعه 31 شهریور ماه آغاز شد و تا ششم مهر ماه ادامه دارد و هر روز آن با عنوان خاصی نامگذاری شده است.

دکمه بازگشت به بالا