توسعه فرهنگ جهادی، راهبردی ترین اصل انقلاب اسلامی است

خبرگزاری ارک- رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا گفت: توسعه فرهنگ جهادی ، راهبردی ترین اصل انقلاب اسلامی است.

به گزارش ایسنا ، صفر قائمی در نشستی با اصحاب رسانه استان گفت: سازمان بسیج سازندگی در 17 اردیبهشت ماه سال 79 با فرمان مقام معظم رهبری(مدظله) تشکیل شد.

وی با بیان اینکه سازمان بسیج سازندگی، در تمامی فعالیت های خود از فرامین و دستورات رهبر انقلاب، تبعیت می کند تصریح کرد: محرومیت زدایی، سازندگی، مدیریت و هدایت اردوهای جهادی و عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی چهار محور فعالیت این سازمان را تشکیل می دهد.

وی ادامه داد: استمرار حرکت انقلابی در میدان های سازندگی و اقتصادی، الگو برداری و نهادسازی در اقتصاد مقاومتی، تمرکز بر هدفمندسازی اقتصاد مقاومتی، تکمیل چرخه اقتصاد مقاومتی، اولویت بخشی در فعالیت های تاثیرگذار و گروه های جهادی، کمک به کارآمدسازی حاکمیت با اجرای طرح ها و پروژه های سازندگی، محرومیت زدایی و اقتصاد مقاومتی از مهم ترین سیاست های سازمان بسیج سازندگی است.

قائمی هدف از اجرای فعالیت های مرتبط با محرومیت زدایی را پیوند نظام با مردم دانست و اظهار کرد: اثبات کارآمدی نظام و بهبود معیشت مردم جز مهم ترین        اولویت های ما است.

 وی تصریح کرد: در سال 93، حدود 36 پروژه محرومیت زدایی با حمایت های سازمان بسیج سازندگی استان احداث شد.

 وی همچنین از تعمیر اساسی 73 مسجد، 21 خانه محروم و تحویل آن به نیازمندان، تهیه و تحویل 359 مورد جهیزیه عروس و اعزام 130 تیم پزشکی به مناطق محروم در سال 93 خبر داد.

رییس سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا با بیان اینکه یکهزار و 600 نفر در مناطق محروم استان توسط تیم های اعزامی پزشکی در سال 93 ویزیت شدند ابراز کرد: تیم های چشم پزشکی نیز به مدت 101 روز در مناطق محروم، مردم نیازمند را به صورت رایگان ویزیت کردند.

قائمی در ادامه با اشاره به فعالیت های عمرانی این سازمان، هدف از فعالیت های عمرانی توسط سازمان بسیج سازندگی را کمک به دولت عنوان کرد و ادامه داد: در سال 93، 35 پروژه عمرانی بزرگ با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد ریال در استان اجرا شد.

وی نظارت بر مسکن مهر استان و صدور مجوز و کنترل حریم جاده های استان را از دیگر فعالیت های این سازمان در حوزه عمرانی عنوان کرد.

وی با اشاره به فعالیت های فرهنگی و آموزشی این سازمان اظهار کرد: بیست هزار و 800 نفر از هم استانی های بی سواد با همکاری این سازمان و نهضت سوادآموزی، در قالب سه مرحله سوادآموزی، تحکیم و انتقال در راستای اجرای طرح افزایش با سوادی، آموزش دیده اند.

وی اظهار کرد: در عرصه اقتصاد مقاومتی نیز بیش از 10 هزار و 103 نفر با همکاری سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی و بسیج سازندگی آموزش دیده و مدرک دوره کسب کرده اند.

رییس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان شرقی با تاکید بر لزوم علمی کردن کشاورزی خاطرنشان کرد: 16 هزار و 500 نفر از کشاورزان نیز در دوره های آموزشی کشاورزی با موضوعات کاشت، داشت، برداشت و .. شرکت کرده اند.

قائمی، احیای فرهنگ جهادی را از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی عنوان کرد و افزود: توسعه فرهنگ جهادی، راهبردی ترین اصل انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه سخنان خود با ارائه گزارشی از عملکرد تیم های جهادی اقشار در مناطق محروم تصریح کرد:  استقبال تیم های پزشکی برای حضور در اردهای جهادی در سال 93 به حدی بود که نتوانستیم برای همه آنان، زمینه فعالیت پیدا کنیم.

 وی تلاش برای عملیاتی کردن اقتصاد مقاومتی را از مهم ترین وظایف مردم و دستگاه های اجرایی عنوان کرد و افزود: کمک به مردمی تر کردن اقتصاد، استفاده از ظرفیت های راکد این حوزه، ایجاد کارگاه های کوچک و زودبازده از اولویت های ما در این حوزه است.

دکمه بازگشت به بالا