بنزین یورو ۴ در ۸ کلان‌شهر کشور عرضه می‌شود

پایگاه خبری ارک خبر-بجنورد:

معاون نظارت بر اجرای استاندارد:

بنزین یورو ۴ در ۸ کلان‌شهر کشور عرضه می‌شود

 معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد درباره توزیع سوخت یورو چهار در سطح کشور گفت: اکنون بر اساس مصوبه دولت، بنزین یورو چهار در هشت کلان‌شهر کشور عرضه می‌شود.

ارک خبربه نقل ارمهر:وحید مرندی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه از سوخت ها نمونه هایی برداشته شده،  اظهار کرد: این نمونه برداری نشانگر این است که این سوخت به لحاظ آلایندگی مطابق استاندارد یورو چهار بوده و در فاکتورهایی همچون میزان سرب و بنزین مطابق استاندارد است.

مرندی مقدم افزود: البته میزان اکتان مقداری پایین‌تر از استاندارد یورو چهار است که باید با تلاش این مشکل برطرف شود.

وی بابیان اینکه بر اساس مصوبه دولت، توزیع بنزین یورو چهار در سایر شهرها نیز انجام می‌شود، تصریح کرد: شهرهای تهران، مشهد، اراک، تبریز، اصفهان، کرج و اهواز هشت کلان‌شهری است که بر اساس مصوب دولت بنزین یورو چهاردر آن توزیع می‌شود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد درباره جایگاه‌های سوخت «سی. ان. جی» ناایمن در سطح کشور بیان کرد: در سطح کشور دو هزار و ۴۰۰ جایگاه «سی. ان. جی» وجود دارد که تمام این جایگاه‌ها به‌صورت ادواری بازرسی‌شده‌اند.

مرندی مقدم افزود: یک هزار و ۴۰۰ جایگاه «سی. ان. جی» نسبت به رفع ایرادهای بحرانی مبادرت داشته‌اند و نواقص را برطرف کرده‌اند اما ۱۳۰ جایگاه سی. ان. جی که نسبت به رفع ایرادها اقدام نکرده‌اند، با برخورد قانونی روبه‌رو شده‌اند.

وی مطرح کرد: دراین‌باره نسبت به قطع موقت و یا دائم انشعاب گاز این جایگاه‌های «سی. ان. جی» اقدام شده است.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد گفت: ۱۳ جایگاه «سی. ان. جی» هم که نتوانستند الزامات استاندارد را برآورده و رعایت کنند، مجبور به تغییر کاربری جایگاه شدند.

مرندی مقدم تأکید کرد: تلاش داریم تا مشکلات جایگاه‌های «سی. ان. جی» برطرف شود تا جایگاه‌های امن در کشور داشته باشیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود درباره گلایه‌ها از جعل علامت استاندارد گفت: از مردم درخواست می‌شود برای اطلاع از جعل یا اصالت علامت استاندارد کد ۱۰ رقمی که در کنار علامت استاندارد در هر کالا درج‌شده را به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند.

این مسئول افزود: اصالت و یا جعلی بودن این کد توسط پیامک به فرد اعلام و مردم می‌توانند هرگونه تخلف را به شماره ۱۵۱۷ منعکس کنند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا