شهرداري و دستگاههاي مجموعه وزارت راه وشهرسازي در استان همسو با هم در راستاي توسعه و تكامل شهري

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در ديدار ريیس و اعضاي شوراي حمل ونقل استان با شهردار اصفهان؛

شهرداري و دستگاههاي مجموعه وزارت راه وشهرسازي در استان همسو با هم در راستاي توسعه و تكامل شهري

در نشستي صميمي بين دستگاههاي اجرايي زير مجموعه وزارت راه وشهرسازي در استان با شهردار جدید اصفهان بر تعاملات بيش از پيش و بر توسعه زيرساختهاي مورد نظر براي رسيدن به اهداف تاكيد شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل راه وشهرسازي استان اصفهان، حجت اله غلامي مديركل راه وشهرسازي و رييس شوراي حمل ونقل و مسكن استان به اتفاق اعضاي شوراي حمل ونقل استان ضمن ديدار با شهردار جديد اصفهان درباره پاره اي از فعاليتها و اقدامات انجام شده توسط هر دستگاه از مجموعه وزارت راه وشهرسازي با شهردار اصفهان گفتگو نمود.

غلامي در ابتدا با تبريك انتصاب شهردار جديد شهر اصفهان گفت: اقدامات ، فعاليتها و پروژه هايي كه توسط مجموعه وزارت راه وشهرسازي در استان در حوزه هاي راه، مسكن، شهرسازي، راه آهن، فرودگاه، هواشناسي، راهداري و حمل ونقل جاده اي، آزمايشگاه فني و مكانيك خاك، ساخت و توسعه زيربناهاي حمل ونقل و راهنمايي و رانندگي انجام مي شود تماما در راستاي تكامل و توسعه شهر و استان اصفهان است و آن ميسر نمي شود مگر با تعامل و همياري كه اميد است اين تعامل با توجه به يكسان بودن اهدف با مجموعه شهرداري ها بيش از پيش محسوس باشد.

غلامي مديركل راه وشهرسازي و رييس شوراي حمل ونقل و مسكن استان در ادامه بيان داشت: استان اصفهان به عنوان يك استان توريستي كه قابليتهاي بسياري در جذب توريست و گردشگر را دارد استفاده حداكثري از پتانسيلهاي موجود در آن همواره مورد تاكيد مقام عالي وزارت بوده و پرداختن به زيرساختها و بخش حمل ونقل آن در سطح استان بسيار حائز اهميت و در جذب گردشگر بسيار نقش آفرين است .

وي با اشاره به فعاليتها و اهداف مورد نظر دستگاههاي زيرمجموعه وزارت متبوع گفت: انتقال بار و مسافر از جاده به ريل در راستاي سياستهاي اقتصاد مقاومتي، توسعه فرودگاه اصفهان، كاربردي نمودن بخش هواشناسي براي مردم، احداث آزادراه كنارگذر غرب و شرق در راستاي كاهش آلودگي هواي اصفهان ، افزايش عمر پروژه ها با انجام آزمايشات فني و همكاري با بخش خصوصي از جمله اهدافي است كه در اين مجموعه دنبال مي شود.

 

قدرت اله نوروزي شهردار اصفهان نيز در اين ديدار فعاليتهاي انجام شده توسط مجموعه وزارت راه وشهرسازي در استان را همسو با شهرداري دانست و گفت:  نقش وزارت راه وشهرسازي در توسعه شهرها و ايجاد تسهيلات لازم براي آسايش و آرامش مردم بسيار مهم است و ايجاد تعاملات في مابين قطعا در حل وفصل مشكلات شهري نقش بسزايي خواهد داشت.

شهردار اصفهان با اشاره به تعاملات خوب في مابين شهرداري با مجموعه وزارت راه وشهرسازي در استان گفت: ما در تيمي قرار گرفته ايم كه همه با يك هدف در حال فعاليت هستيم و نتيجه و ماحصل آن عائد مردم خواهد شد و بايد در اين راستا مردم بدانند كه هر حركت واتفاقي در رابطه با توسعه در شهر ايجاد مي گردد چه دستگاههايي نقش دارند.

وي در ادامه با اشاره به اولويت هاي برنامه خود در شهرداري اصفهان خاطر نشان ساخت: شعارو محور ما در اولويت هاي برنامه ريزي خود بحث گردشگري و جذب گردشگر بوده كه با توجه به گزارشات ارائه شده توسط دستگاههاي مجموعه وزارت راه وشهرسازي هركدام نقش مهم وكليدي در بحث توريست و گردشگري دارند .

نوروزي گفت: اصفهان اگر بخواهد به عنوان يك شهر جهاني و مركز توريست در كشور باشد قطعا بدون توسعه فرودگاه در شان اصفهان، بدون داشتن زيرساختهاي لازم در حمل ونقل، بدون داشتن راه آهن و قطار ايمن، بدون داشتن يك آزمايشگاه مناسب فني براي استحكام زيرساختها، بدون يك پليس چابك ، بدون يك مجموعه هواشناسي كاربردي و بدون داشتن جاده هاي ايمن وروان و در نهايت بدون هماهنگي بين اين مجموعه شدني نيست .

وي گفت : اصفهان قابليت جذب گردشگران بسياري را دارد كه در صدد هستيم تا بحث توريست مذهبي را هم دنبال كنيم كه با توجه به وجود مكان هايي همچون تخته فولاد اصفهان و ديگر مكانهاي مذهبي مي توانيم جذب توريست داشته باشيم .

وي دستگاههاي زير مجموعه وزارت راه وشهرسازي و شهرداري را همانند يك تيم همراه دانست و در پايان اظهار داشت : ضمن حفظ رعايت مصلحت عمومي بدنبال رعايت قانون هستيم و در امور شهرسازي نيز طبق چارچوب طرح هاي جامع وتفصيلي پيش خواهيم رفت واميد است با تعاملات و همراهي هاي في مابين بتوانيم به اهداف خود كه همان سرافرازي كشور عزيزمان است دست پيدا كنيم .

گفتني است در اين ديدار امجدي مديركل فرودگاه هاي استان، سادات حسيني مديركل راه آهن ، اماني مديركل راهداري و حمل ونقل جاده اي، سرهنگ پورقيصري رييس پليس راهنمايي ورانندگي استان، عباس زاده مديركل آزمايشگاه فني و مكانيك خاك و معيني نماينده شركت ساخت وتوسعه زيربناهاي حمل ونقل كشور حضور و با ارائه گزارش، اقدامات انجام شده توسط دستگاههاي خود را با شهردار اصفهان در ميان گذاشتند.

 

دکمه بازگشت به بالا