۲۸۰هزار شغل تا پایان سال در روستاهای کشور ایجاد می شود

پایگاه خبری ارک خبر-خمین:

معاون رئیس جمهور:

۲۸۰هزار شغل تا پایان سال در روستاهای کشور ایجاد می شود

 معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت: طبق قانون برنامه ششم توسعه سالانه ۳۸۴هزار شغل باید در روستاها ایجاد شود که پیش بینی امسال، ۲۸۰ تا ۳۰۰هزار شغل است.

به گزارش  ارک خبربه نقل ازمهر، سید ابوالفضل رضوی روز چهارشنبه در حاشیه جشنواره کارآفرینی و اشتغال روستایی خمین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در برنامه ششم توسعه به طور متوسط سالانه ایجاد ۳۸۴هزار اشتغال روستایی مصوب شده که با یک برنامه ریزی صحیح تا پایان سال ۲۸۰ تا۳۰۰ هزار شغل در مناطق روستایی و عشایری ایجاد خواهد شد.

وی افزود: موظف هستیم تا پایان برنامه ششم توسعه طبق مصوبه مجلس، برای یک میلیون و ۹۰۰هزار نفر اشتغال ایجاد کنیم.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور بیان کرد: از میزان اعتبار در نظر گرفته شده برای اشتغال روستایی ۴۵درصد برای بخش کشاورزی، ۱۰درصد گردشگر، ۱۰درصد صنایع و ۱۰درصد به شهر های زیر ده هزار نفر برای افزایش سرمایه در گردش تعلق می گیرد.

رضوی میزان تسهیلات اشتغال روستایی را از یک میلیارد تا ۲۰میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این تسهیلات با نرخ سود شش درصد به پروژه های اشتغال روستایی و عشایری تعلق می گیرد و در مناطق روستایی مرزی نرخ آن چهار درصد است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته دولت لایحه ای به مجلس در خصوص برداشت ۱.۵ میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای اشتغال روستایی ارایه داد که به تصویب مجلس رسید و آیین نامه های اجرایی این طرح نیز آذرماه جاری به استان ها ابلاغ می شود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور تصریح کرد: مناطق روستایی سرمایه های عظیم از جوانان تحصیل کرده دارند که می توانند برای دریافت تسهیلات طرح های خود را برای بررسی به کارگروه اشتغال در فرمانداری ها ارائه دهند.

رضوی عنوان کرد: سه دستگاه تعاون، کار و رفاه اجتماعی، سازمان برنامه و بودجه و اداره کل توسعه روستایی استان ها و دستگاه های صادر کننده مجوز طرح ها را مورد بررسی و تایید قرار می دهند و بعد از آن به بانک برای دریافت تسهیلات معرفی می کنند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور بیان کرد: توجه به ظرفیت های اشتغال روستایی امکان رسیدن به رشد اقتصادی مطلوب را فراهم خواهد کرد چرا که بی توجهی به استفاده از امکانات و ظرفیت های بخش روستایی و عشایری، زمینه افزایش مشکلات اقتصادی را به همراه داشته است.

دکمه بازگشت به بالا