رهبران ارامنه ایران در بیروت: قدس پایتخت مشترک ادیان الهی است

پایگاه خبری ارک خبر-بیروت:

رهبران ارامنه ایران در بیروت: قدس پایتخت مشترک ادیان الهی است

سه تن از رهبران مسیحیان ارامنه ایران با هیات همراه روز شنبه در دیدار با «محمد فتحعلی» سفیر ایران تاکید کردند که قدس پایتخت مشترک ادیان الهی است و مسیحیان نیز همچون مسلمانان تصمیم اخیر آمریکا درباره قدس را محکوم می کنند.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، «سیبوه سرکیسیان»، «کریکور چینچیان» و «سپیان کاشنچیان» سراسقف های ارامنه تهران، تبریز و اصفهان و هیات همراه روز شنبه مهمان سفارت ایران در بیروت بودند.
سراسقف ارامنه تهران به نمایندگی از حاضران با اشاره به تصمیم اخیر «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در معرفی قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی، این اقدام را محکوم کرد و گفت: قدس متعلق به پیروان همه ادیان است و در ایستادگی در برابر چنین تصمیمی مسیحیان بویژه مسیحیان ارامنه در کنار مسلمانان قرار دارند.
سیبوه سرکیسیان با ستایش از پیشگامی ایران در دفاع از قدس گفت: همه باید دست به دست هم بدهیم تا مانع از اجرای چنین نقشه هایی در منطقه شویم.
محمد فتحعلی سفیر ایران نیز در این نشست ضمن خوش آمدگویی به رهبران ارامنه ایران و هیات همراه گفت: همه ما چه در ایران و چه در منطقه باید اهمیت همزیستی مسالمت آمیز پیروان ادیان و مذاهب را درک کنیم و در این مسیر بکوشیم.
وی با قدردانی از موضع صریح رهبران ارامنه نسبت به تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس تاکید کرد که این تصمیم غیرعقلانی و تحریک آمیز بود.
سفیر ایران با اشاره به خیزش مردم فلسطین، منطقه و جهان تاکید کرد که نقشه جدید آمریکا راه به جایی نخواهد برد.
فتحعلی ابراز امیدواری کرد که همه رهبران سیاسی و دینی و مذهبی منطقه به این درک برسند که مشکل اصلی منطقه، رژیم صهیونیستی است و همه نیرو و توان خود را در راه مبارزه با اشغالگری این رژیم و حمایت های آمریکا از آن مصروف کنند.
هیات ارامنه ایران با هدف شرکت در نشست مجمع عمومی ارامنه به بیروت سفر کرده است.

دکمه بازگشت به بالا