ساعت‌های مچی لوکس ‌هم‌قیمت یک آپارتمان!

خبرگزاری ارک: قیمت انواع ساعت‌های مچی لوکس در برند‌های گران‌قیمت از پنج میلیون تا بیش از 30 میلیون تومان در بازار عرضه می‌شود و ساعت‌های مچی معمولی در مغازه‌های سطح شهر رنج قیمتی حدود 350 هزار تا دو ملیون تومان دارند.

البته به غیر از ساعت‌های میلیونی که معمولا از جنس طلا هستند و در ساخت‌شان از سنگ‌های گران قیمت استفاده می‌شود، تعداد بسیار اندکی از ساعت‌های مچی هم به صورت سفارشی ساخته و وارد کشور می‌شوند که قیمت‌هایشان به چند صد هزار دلار می‌رسد که بعضا هم‌قیمت یک واحد آپارتمان 200 متری در مرکز پایتخت است!

به نظر می‌رسد سالیان زیادی است که ساعت مچی برای بخش قابل توجهی از مردم دیگر وسیله‌ای برای اطلاع از زمان نیست، بلکه به وسیله‌ای تزئینی بدل شده که باعث زیبایی می شود و نوعی اعتماد به نفس برای افراد به همراه دارد. حتی برای بخش محدودتری از افراد ساعت مچی وسیله‌ای لوکس و تجملی است که در کنار ماشین‌های میلیاردی، کت و شلوار‌های چندین میلیونی، کیف و عینک‌های آفتابی خاص با برند‌های گران قیمت، از ضرورت‌های مهم تلقی می‌شود.

در این میان بازار فروش در سال‌های اخیر با تنوع فراگیر برند، طرح، مدل و کارآیی‌های مختلف همراه شده است که انواع ساعت‌های مچی در مغازه‌های سطح شهر با توجه به نوع برند، نوع گارانتی، مدل‌ و البته ویژگی‌ها و امکانات‌شان قیمت‌های متنوعی دارند.

به طور متوسط ساعت عقربه‌ای مردانه و زنانه در برند‌های نسبتا شناخته شده و در ساعت فروشی‌های مرکز شهر رنج قیمتی بین 350 هزار تا حدود دو میلیون تومان دارند.

ساعت‌های دیجیتال که اغلب قیمت پایین‌تری نسبت به ساعت‌ها عقربه‌ای دارند بین 250 هزار تا یک میلیون و 500 هزار تومان قیمت دارند و ساعت‌های مچی دیجیتال اسپورت هم که به جای باطری از منبع خورشیدی بهره می‌برند رنج قیمتی از 150 هزار تا حدود یک میلیون تومان دارند.

قیمت ساعت‌های مچی لوکس

با وجود اینکه شاید قیمت همین ساعت‌ها هم برای بخشی از مردم بالا به نظر برسد، در برخی مراکز و فروشندگان برند‌های بسیار خاص، کف قیمت‌ ساعت‌های مچی از حدود پنج میلیون تومان آغاز می‌شود و به بیش از 30 میلیون تومان هم می‌رسد.

به گفته فروشندگان بیشتر ساعت‌های چند ده میلیونی از جنس طلا هستند و در ساخت‌شان از سنگ‌های گران قیمت استفاده می‌شود. همچنین این ساعت ‌های گران‌قیمت، برند‌های بسیار معتبر سوئیسی هستند که مشتریان بسیار محدود و خاصی دارند.

به غیر از ساعت‌های میلیونی، تعداد بسیار اندکی از ساعت‌های مچی هم به صورت سفارشی ساخته و وارد کشور می‌شوند که قیمت‌هایشان به چند صد هزار دلار می‌رسد.

قیمت انواع ساعت‌های مچی

ساعت‌های مچی عقربه‌ای، عقربه‌ای دیجیتال، دیجیتال و ساعت‌های اسپورت از جمله مدل‌های اصلی ساعت مچی در بازار هستند که از تنوع زیادی هم برخوردارند که نمونه‌هایی از قیمت‌هایشان در مغازه‌های مرکز شهر بدین شرح است:

– ساعت مچی عقربه‌ای مردانه ضد آب، چند موتوره یک میلیون و 200 هزار تومان، ساعت مچی زنانه با بند استیل یک میلیون و 100 هزار تومان و ساعت مچی عقربه‌ای مردانه با طرح کلاسیک 700 هزار تومان است.

اما ساعت عقربه‌ای دیجیتال ضد آب همراه با کورنومتر، آلارم، فشار سنج و دماسنج با طرح اسپورت یک میلیون و 360 هزار تومان قیمت دارد. این نوع ساعت‌ها با همین ویژگی‌ها در برخی برند‌ها بین 300 تا 500 هزار تومان عرضه می‌شوند.

همچنین ساعت دیجیتال مردانه با طرح اسپورت 350 هزار تومان قیمت دارد و ساعت‌های دیجیتال با امکانات جانبی بیشتر حدود 900 هزار تا یک میلیون تومان فروخته می‌شوند.

به گفته برخی از فروشندگان ساعت‌های عقربه‌ای با طرح‌های کلاسیک و ساده از بیشترین تقاضا برخوردارند و بعد از آن ساعت‌های عقربه‌ای دیجیتال تقاضای بالایی در میان خریداران دارند. اما ساعت‌های دیجیتال اقبال کمتری نسبت به ساعت‌های عقربه‌ای دارند.

به غیر از برند و نوع گارانتی به گفته فروشندگان ساعت، نوع طراحی ساعت، ظرافت و بکارگیری خلاقیت در آن از عوامل مهم دیگر تعیین قیمت ساعت هستند.

نکاتی برای خرید و نگهداری ساعت‌های مچی

برای سالم نگه داشتن بند ساعت بهتر است در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرد و باید هر چند وقت یکبار به وسیله آب و صابون شسته شود.

اگر ساعت ضد آب باشد با خیال راحت تری می‌توان این کار را انجام داد و اما اگر ساعت ضدآب نباشد باید در تمیز کردن بند دقت بیشتری کرد. همچنین قرار دادن ساعت در دمای بالا باعث می‌شود که عمر باتری ساعت کوتاه تر شود.

در صورتی که ساعت دچار مشکلات فنی جدی شود بهتر است به مراکز خدمات پس از فروش برده شود تا به شکل اساسی مورد تعمیر و احیانا تعویض قطعات قرار گیرد.

از نکات مهم دیگر در خرید ساعت توجه به داشتن گارانتی معتبر است. داشتن یا نداشتن گارانتی معتبر می‌تواند راهکاری برای تشخیص ساعت اصل از غیر اصل باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا