خبرگزاری سیناپرس اصفهان رونمایی شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

در تالار خوارزمی دانشگاه صنعتی اصفهان:

خبرگزاری سیناپرس اصفهان رونمایی شد

به گزارش ارک خبر:آیین رونمایی از خبرگزاری علم و فرهنگ سیناپرس استان اصفهان صبح امروز، با حضور مرتضی تیموری رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان و مدیرمسئول خبرگزاری سیناپرس اصفهان، محمود مراثی رییس جهاد دانشگاهی واحد اصفهان، بهاره صفوی سردبیر خبرگزاری مرکزی سیناپرس، وحید عالم سردبیر سیناپرس اصفهان و جمعی از اصحاب رسانه به میزبانی جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان در محل تالار خوارزمی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

وحید عالم با بیان اینکه جهاد دانشگاهی به عنوان نهادی علمی و فرهنگی از معدود نهادهایی است که تا کنون تجربه موفق تاسیس دوخبرگزاری ایسنا و ایکنا را در کارنامه خود دارد، اظهار کرد: سیناپرس سومین خبرگزاری جهاد دانشگاهی است و رسالت اصلی این رسانه خبری انعکاس نقش دانشگاهیان و نخبگان در پیشرفت کشور، ارتقای آگاهی علمی افراد جامعه و ایفای نقش واسط بین مسئولان، نخبگان و مردم است.

بهاره صفوی اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با توجه با اسناد بالادستی کشور تصمیم به ایجاد یک رسانه تخصصی در حوزه علم و فناوری گرفت که پس از مطالعات بسیار درنهایت خبرگزاری سیناپرس از سال 93 فعالیت خود را در راستای ترویج علم در سطح جامعه شروع کرد.

وی افزود: همواره اخبار دانش و فناوری در رسانه ها در لایه های هفتم و هشتم دیده می شد و به ندرت شاهد بودیم که اخبار علمی تیتر اول رسانه ها باشد، مگر اینکه این اخبار دارای مضامین سیاسی و اجتماعی باشد. در این راستا به فکر ایجاد رسانه ای افتادیم تا به صورت تخصصی به مباحث علمی متمرکز شود.

سردبیر خبرگزاری سیناپرس کشور اضافه کرد: حدود سه سال است که از راه اندازی سیناپرس گذشته است، اما پژوهش برای آن، از سال ها پیش آغاز شده بود. در مراکز علمی کشور، ارتباط با رسانه ها خیلی کم بود و با خبرگزاری تخصصی علم و فناوری سعی کردیم تا این کمبود را جبران کنیم.

صفوی با بیان اینکه پروژه علمی زمانی پیش می رود که جامعه مطالبه گر آن باشد، اضافه کرد: یکی از مسیرهای توسعه کشور، ایجاد توسعه در مباحث علمی است و این موضوع با آگاهی و اطلاع یافتن مردم و جامعه از مباحث علمی و فناوری رونق بیشتر پیدا خواهد کرد.

وی با بیان اینکه سعی می کنیم پلی بین بدنه جامعه و پژوهشگران و دانشگاه ها باشیم، افزود: سرویس های خبری خبرگزاری سینا پرس شامل سرویس اخبار، سرویس علم و فناوری، سرویس انسانی و هنر، سرویس پژوهش و مجامع علمی ملی و بین المللی است. تاکنون 139 هزار محتوا در خبرگزاری سیناپرس تولید و 57 هزار صفحه ایجاد شده و هم چنین2500  گفت و گوی علمی منتشر شده است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد صنعتی اصفهان، ضمن تبریک و گرامی داشت هفته پژوهش، گفت : تقارن هفته پژوهش و آیین رونمایی از خبرگزاری سیناپرس اصفهان را به فال نیک می گیریم و امیدواریم بتوانیم رسالت خود را در امر نشر علم در سطح جامعه به خوبی انجام دهیم.

تیموری با بیان اینکه در هفته پژوهش، رسانه ها اخبار و اتفاق های علمی را  پوشش می دهند، گفت: شایسته است که رسانه ها نیز هفته پژوهش داشته باشند تا برنامه ها و نوآوری های علمی خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های علمی و میزان انعکاس این اخبار با یکدیگر تناسب ندارند، خاطرنشان کرد: بیش از نیمی از فعالیت ها و رخدادهای علمی در سطح جامعه بازگو نمی شود و همین عدم تناسب باعث عدم رشد کافی علم در سطح جامعه شده است.

دکمه بازگشت به بالا