افسر بلند پایه سابق سازمان جاسوسی آمریکا اردوغان را تهدید کرد

پایگاه خبری ارک خبر-آنکارا:

افسر بلند پایه سابق سازمان جاسوسی آمریکا اردوغان را تهدید کرد

 روزنامه استار در خبری اعلام کرد که گراهام فولر افسر سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) در صفحه وبلاگ خود اردوغان را به طور گستاخانه ای تهدید کرده و از اشتیاق بسیاری از عوامل سیا و کاخ سفید برای کودتا در ترکیه خبر داده است.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، وبسایت اینترنتی روزنامه استار در خبری نوشت: در پی صدور قرار بازداشت گراهام فولر افسر سابق سیا به اتهام همکاری با گروه گولن از سوی دادستانی ترکیه، این مقام سابق سیا در صفحه وبلاگ شخصی خود ضمن رد اتهام دست داشتن فتح الله گولن در کودتای نافرجام 15 جولای 2016 ترکیه، رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه را به طور گستاخانه ای تهدید کرده است.
به نوشته این رسانه، فولر در وبلاگ خود از اشتیاق بسیاری از مقامات ارشد سیا و کاخ سفید برای انجام کودتا در ترکیه خبر داده و مدعی شده است که اگر اردوغان سال 2011 از سیاست کنار می کشید، امروز موفق ترین نخست وزیر تاریخ جمهوریت ترکیه محسوب می شد.
استار افزود: فولر در وبلاگ خود تاکید کرده که رفتار و عملکرد امروز اردوغان برای او در انتخابات 2019 گران تمام خواهد شد.
به گزارش ایرنا، چندی پیش دادستان کل استانبول در راستای دستگیری و تحقیقات از عوامل گولن، قرار بازداشت گراهام فولر افسر سابق سازمان جاسوسی آمریکا (سیا) را به اتهام مشارکت و سازماندهی کودتای نافرجام 15 جولای 2016 ترکیه صادر کرد.
در کیفرخواست دادستان استانبول، افسر سابق اطلاعاتی آمریکا به تلاش برای براندازی حکومت جمهوری ترکیه، نقض قانون اساسی، مانع سازی در مقابل فعالیت های دولت و فعالیت های جاسوسی سیاسی و نظامی متهم و مجرم شناخته شد.
به گزارش ایرنا، دولت ترکیه مدعی است که فتح الله گولن که از 16 سال پیش در آمریکا ساکن است، با تشکیل گروهی موسوم به ‘فتو’ و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.
در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.
محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه با کیفرخواست 2581 صفحه ای تنظیم شده در مرکز ستاد کل ارتش ترکیه علیه 221 متهم در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا