ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان اصفهان 10 درصد از کشور بالاتر است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان:

ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان اصفهان 10 درصد از کشور بالاتر است

مدیر کل مخابرات استان اصفهان گفت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور 38 درصد و در استان اصفهان 48 درصد است که ضریب نفوذ در استان 10 درصد از نرم کشور بالاتر است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازفارس، مهدی حیدری‌زاده عصر امروز در جلسه بررسی مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شهرستان گلپایگان، اظهار داشت: ضریب نفوذ تلفن ثابت در گلپایگان 50.4 درصد است.

وی افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در کشور 38 درصد و در استان اصفهان 48 درصد است که در استان اصفهان 10 درصد از نرم کشور بالاتر هستیم.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان ادامه داد: ضریب نفوذ در گلپایگان نیز 12 درصد از نرم کشور و 2 درصد از استان نیز بالاتر است  که نشانه این است که با توجه به جمعیت شهرستان از هر 100 نفر 50.4 از تلفن ثابت برخوردار هستند.

وی با اشاره به اینکه در گلپایگان 38 هزار و 438 نفر از تلفن همراه برخوردار هستند، عنوان کرد: ضریب نفوذ تلفن همراه در شهرستان گلپایگان 42 درصد است.

حیدری‌زاده با بیان اینکه تعداد 36 بی تی اس در شهرستان گلپایگان شامل 11 نسل 3 و 12 نسل چهار هستند، بیان داشت: در اقدام اخیر نسل 4.5 در استان و در گلپایگان نیز 2 سایت نسل 4.5 انجام شد و تفاوت آن با گذشته در نصب دیتا و ساپورت سرعت است.

وی مطرح کرد: بی تی اس قبلی بر مبنای مکالمه بود اما نسل سوم و چهارم بر اساس پهنای باند و نسل سه سرعت از نسل دو بالاتر است و سرعت خوبی را می‌تواند در شهر فراهم کند و مردم از این موضوع می‌توانند استفاده کند که اشتغال‌زایی نیز بر اساس ایجاد زیرساخت‌ها در گوشی همراه می‌توانند استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان با بیان اینکه در 38 روستای شهرستان گلپایگان ارتباط مخابراتی وجود دارد، گفت: در شهرستان گلپایگان  26 هزار و 400 پرت منصوبه دیتا و ای دی ال اس است که از این تعداد 14 هزار مشغول کار و 12 هزار پرت خالی داریم که آمادگی برای نام‌نویسی برای مشترکان جدید است.

وی با اشاره به اینکه با همکاری فرمانداری و مخابرات شهرستان عملیات فیبر نوری اجرا شده است، گفت: در گذشته به دلیل تأمین ارتباطات از یک سمت فیبر نوری با قطعی همراه بود اما با انتقال فیبر نوری از مسیر موته-گلپایگان، شهرستان از مسیر پروتکشین می‌تواند استفاده کند.

حیدری‌زاده با بیان اینکه سیستم در حال نصب و راه‌اندازی و فیبر آن به صورت کامل انجام شده اما نصب و راه‌اندازی نشده است که پس از تأمین تجهیزات تحقق پیدا خواهد کرد، تصریح کرد: نصب فیبر نوری در طول مسیر معادن، روستاها و  شرکت‌های صنعتی در این مسیر را از لحاظ افزایش کیفیت و گسترش ارتباطات کمک خواهد کرد.

وی با بیان اینکه در شهرستان گلپایگان جاده‌های اصلی و جاده‌هایی که بین فرمانداری‌ها تعریف شده از لحاظ پوشش همراه اول تکمیل شده است، تصریح کرد: جاده سد کوچری، در و تیکن از لحاظ همراه اول پیگیری شده اما همراه اول به دنبال ایجاد اپراتورهای دیگر از جمله شبکه‌ای همراه اول  به نفعی که اپراتورهای مهمان در این منطقه ایجاد شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات استان اصفهان افزود: اگر تعیین تکلیف در برق‌رسانی از محل سایت در منطقه سد کوچری از سوی فرمانداری و فنآوری اطلاعات انجام شود جذب امکانات سایت‌ها را با توجه به زیرساخت و هزینه 800 میلیونی دکل در نظر می‌گیریم.

وی با بیان اینکه نسل پنجم در سه سال آینده اجرا می‌شود و ظرف این مدت باید سایت‌های شهرستان دو برابر شود، گفت: بهره‌مندی از اپراتور مختلف و امکانات مخابراتی کشور با جهان از جمله آمریکا و اروپا برابر است و باید عدم خطر توسعه مخابراتی در بین عموم مردم اطلاع‌رسانی شود چرا که سلامت آن از سوی سازمان انرژی اتمی کشور تأیید شده است.

حیدری‌زاده با بیان اینکه همراه اول تا جایی که تعهد داشته اجرا شده است، عنوان کرد: اجرای طرح همراه اول منوط به تأمین برق است و محیط زیست و منابع طبعی باید کمک کند.

وی تأکید کرد: اجرای تلفن همراه یک میلیون و 200 هزار تومان هزینه در بر دارد اما 7 هزار و 500 تومان برگشت سرمایه دارد.

*پوشش اینترنتی همراه اول در برخی روستا‌ها ضعیف است

در ادامه حسن فراست فرماندار گلپایگان اظهار کرد: شبکه برق‌رسانی در محور در- تیکن نیست و تأسیساتی نیز در نزدیکی این منطقه نیست و تنها از طریق ایجاد پنل‌های خورشیدی نتیجه خواهد داد.

وی با بیان اینکه قطعأ دولت از سرطان‌زا نبودن ارتباطات اطلاع دارد چرا که سلامت مردم برای دولت مهم است، افزود: نقاط ضعیف باید در شهر گوگد تقویت شود و از افراد ذی‌نفوذ در آگاه شدن مردم در زمینه سلامت ارتباطات استفاده شود.

در ادامه محمدرضا توسلی اظهار داشت: پوشش اینترنتی همراه اول در برخی مناطق روستائی ضعیف و ضروری این مناطق تقویت شود.

بخشدار مرکزی شهرستان گلپایگان افزود: اجرای کابل نوری و تقویت تلفن روستاها در دشت شمال نیاز به تقویت دارد و مجوز کابل نوری نیز داده شده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا