تندباد شدید ارومیه را در نوردید/ شکسته شدن درختان

پایگاه خبری ارک خبر-ارومیه:

امروز یکشنبه؛

تندباد شدید ارومیه را در نوردید/ شکسته شدن درختان

 وزش تندباد شدید که رفته رفته بر سرعت آن افزوده می شود روند زندگی عادی مردم ارومیه را مختل کرده است.

به گزارش  ارک خبربه نقل از مهر، وزش تندباد در ارومیه که از شنبه شب آغاز و امروز یکشنبه بر سرعت آن افزوده شده  موجب شکسته شدن درختان، ریزش بیلبوردهای تبلیغاتی و آسیب به برخی خودروها شده است.

این در حالی که هواشناسی استان سرعت وزش تندباد در ارومیه را ۲۰کیلومتر بر ساعت عنوان می کند اما خسارات ناشی از تندباد گویای سرعت بالای آن است.

در حال حاضر اغلب شهرهای استان با این پدیده مواجه هستند و سرعت تندباد در شهرستان پیرانشهر و نقده نسبت به سایر شهرهای استان بالاست.

هم اکنون روند عادی زندگی مردم ارومیه به دلیل تندباد مختل شده و عملا تردد در سطح شهر به خصوص معابر با مشکلات جدی و احتمال آسیب جسمی مواجه است.

تندباد در پیرانشهر به ۹۵کیلومتر در ساعت رسید/کاهش دمای هوا از سه شنبه

رئیس پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی تندباد را پدیده غالب در استان عنوان کرد و گفت: هم اکنون سرعت تندباد در پیرانشهر به ۹۵ کیلومتر در ساعت رسیده است.

مهدی صابری در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه امروز یکشنبه اغلب شهرهای استان شاهد پدیده تندباد هستند که سرعت آن در شهرهای پیرانشهر و نقده نسبت به سایرشهرهای استان بالاست افزود: در ارومیه شاهد تندباد شدید هستیم که سرعت آن در داخل شهر ارومیه شدت آن بالاست.

وی با بیان اینکه از سرعت تندبادها تا عصر امروز کاسته می شود اضافه کرد: از عصر امروز به صورت متناوب شاهد بارش های پراکنده در سطح استان به خصوص در شهر ارومیه خواهیم بود.

صابری از کاهش دمای هوا بین ۴ تا ۶ درجه از سه شنبه هفته جاری در استان خبر داد و گفت: از فردا بخش جنوب استان درگیر بارش باران و برف خواهد بود.

رئیس پیش بینی هواشناسی آذربایجان غربی با اعلام اینکه امروز شاهد بارندگی برف و باران در شمال استان بودیم اضافه کرد: بیشترین بارندگی تاکنون در ماکو با میلیمتر گزارش شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا