واردات هفتگی ۳۰ تن گوشت به اصفهان/ورود گوشت گوزن به کشور جنبه تجملاتی دارد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

واردات هفتگی ۳۰ تن گوشت به اصفهان/ورود گوشت گوزن به کشور جنبه تجملاتی دارد

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان با اشاره به اینکه هفته‌ای ۳۰ تن گوشت گرم گوسفندی از استرالیا و آسیانه میانه وارد اصفهان می‌شود، گفت: واردات گوشت گوزن به کشور جنبه تجملاتی و تشریفاتی دارد و نیاز مردم از طریق گوشت گوساله و گوسفند تامین می‌شود.

علی اکبر نجفی پیرامون خبر واردات گوشت گوزن به کشور، اظهار داشت: این موضوع تنها در حد حرف است و بیشتر جنبه تجملاتی و تشریفاتی دارد و نیاز مردم ایران از طریق گوشت گوسفند و گوساله تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه هفته‌ای ۳۰ تن گوشت گرم گوسفندی از استرالیا و آسیانه میانه وارد اصفهان می‌شود، بیان داشت: هفته‌ای سه کانتینر ۱۰ تنی گوشت گوسفند وارد اصفهان و سپس در فروشگاه‌های کوثر و شرکت تعاونی‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان اصفهان افزود: عموما گوشت صادراتی از استرالیا وارد تهران و از فرودگاه امام خمینی وارد اصفهان می‌شود.

وی با بیان اینکه سرانه مصرف گوشت در اصفهان ۱۲ کیلوگرم است، تاکید کرد: زمانی که با افزایش قیمت گوشت قرمز مواجه می‌شویم برای تنظیم بازار، مجبور به واردات هستیم.

نجفی با اشاره به اینکه حدود ۸۴۰ هزار تن تولید گوشت قرمز شامل گوشت گوسفندی و گوساله کشور است، گفت: در حالیکه مصرف گوشت قرمز کشور ۹۴۰ هزار تن است برای تامین بقیه نیاز کشور ناچار به واردات ۱۰۰ هزار تن گوشت هستیم.

وی بیان داشت: گوشت وارداتی به کشور توسط بخش خصوصی از کشورهای استرالیا، قزاقزستان، گرجستان، ارمنستان، قرقیزستان و روسیه وارد ایران می‌شود سپس از طریق شبکه تنظیم بازار در کشور توزیع خواهد شد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان اصفهان با اشاره به اینکه گوشت آسیای میانه در فرودگاه با نرخ ۲۹ هزار تومان وارد و با قیمت ۳۲ هزار تومان به دست مصرف کننده می‌رسد، افزود: گوشت وارداتی از استرالیا نیز در فرودگاه با نرخ ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان وارد کشور و در شبکه توزیع با قیمت ۳۳ تومان فروخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در جلسات تنظیم بازار میزان نیاز به گوشت وارداتی مشخص می‌شود، گفت: در حال حاضر استان اصفهان برای تنظیم بازار و تعدیل قیمت نیاز به واردات گوشت قرمز دارد.

نجفی همچنین یادآور شد: گوشت منجمد وارداتی نیز از برزیل وارد شبکه توزیع می‌شود.

دکمه بازگشت به بالا