رونمایی و اکران اختصاصی فیلم مستند “مادرم ایل من” در کتابخانه مرکزی

پایگاه خبری ارک  خبر-اصفهان:

رونمایی و اکران اختصاصی فیلم مستند “مادرم ایل من” در کتابخانه مرکزی

آیین رونمایی و اکران اختصاصی فیلم مستند “مادرم ایل من” روز سه ‌شنبه پنجم دی ماه ساعت 17:30 در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی برگزار می‌شود.

آیین رونمایی و اکران اختصاصی فیلم مستند “مادرم ایل من” به همت دفتر تخصصی سینما وابسته به سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، با حضور کارگردان فیلم “عزت اله پروازه” و تهیه کننده و تصویربردار “ابراهیم مرادی”، روز سه ‌شنبه پنجم دی ماه ساعت 17:30 در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود.

این مستند توانست جایزه ویژه هیأت داوران بخش بین الملل در یازدهمین جشنواره مستند سینما حقیقت ایران در سال 96 را با حضور هیأت داورانی چون جان فرانکو رُزی (مستندساز مطرح جهان و دارای جوایزی چون شیر طلای جشنواره ونیز (2013)، خرس طلای جشنواره برلین (2016) و نامزد جایزه اسکار (2016))، کتایون شهابی (مدیر کمپانی نوری پیکچرز و یکی از اعضای هیأت داوران جشنواره کن فرانسه در سال 2016) و داریل الس (دبیر جشنواره بین المللی فیلم مستند آفریقای جنوبی)، از آن خود کند.

فیلم مستند “مادرم ایل من”، مستندی پرتره از زندگی معصومه بهمن‌بیگی است. بی‌بی معصومه می‌داند چه زمانی وقت کوچ است، کوچ به موقع و بهنگام. پیرزنی ایلیاتی که راه  کوچ را از قشلاق به تهران انتخاب کرد.

کارگردان اثر در مورد این فیلم می گوید: “به دلیل مشکلات فرزندان، بی‌بی معصومه قصد نداشت در ایل بماند و تسلیم تقدیر شود، به همین بهانه تصمیم می‌گیرد همانند اساطیر شاهنامه با تقدیر بجنگد. بی‌بی معصومه در حالی که لالایی می‌خواند به همراه فرزندانش ایل را ترک و به شهر کوچ می‌کند تا شرایط رشد آنها را فراهم سازد. او اکنون در آستانه صد سالگی است و با دختر بزرگش پریچهر در آباده فارس زندگی می‌کند؛ از صبح تا شب مطالعه کرده و شعر و هر از گاهی لالایی می‌خواند”.

“عزت‌اله پروازه” متولد 1352 در اصفهان و دانش آموخته ادبیات نمایشی است و در کارنامه ساخت فیلم هایی چون “عروسک کاموایی”، “O- O+”، “نقاش باد”، “پیرمرد و بازار”، “سماو”، “آه جان مراد” و مجموعه مستند “مدا زنبور ایرانی” را دارد

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا