واگن باری ساخت واگن پارس به ناوگان ریلی کشور پیوست

پایگاه خبری ارک خبر-اراک:

واگن باری ساخت واگن پارس به ناوگان ریلی کشور پیوست

 مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک گفت: 30 واگن باری لبه بلند ساخت شرکت واگن پارس اراک به ناوگان ریلی کشور پیوست.

به گزارش ارک خبربه نقل ازایرنا، محمدرضا مختاری روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این واگن ها به ارزش حدود 2 میلیارد و 300 میلیون ریال به شرکت های «توکاریل» و «پارسیان ریل شهر» تحویل داده شد.
وی ادامه داد: تا پایان سال جاری نیز هر ماه 30 واگن باری و مسافربری تولید و به ناوگان ریلی کشور می پیوندد.
مدیرعامل شرکت واگن پارس اراک اظهار کرد: قرارداد ساخت 109 واگن باری دیگر با شرکت توکاریل قطعی شده که تا پایان سال جاری تحویل این شرکت بهره برداری می شود.
وی اظهار کرد: ساخت 6 هزار واگن باری لبه بلند به شرکت یونایتد واگن (UWC) روسیه واگذار شده بود در هفته گذشته قطعی شد که با پیگیری های وزیر صنعت، معدن و تجارت، شرکت واگن پارس اراک در ساخت 2 هزار و 200 واگن مشارکت دارد.
مختاری گفت: شرکت های واگن پارس اراک برای تسریع در فرآیند تولید واگن های تعهد شده، بهره گیری از خوشه ریلی سازماندهی شده در استان مرکزی را در دستور کار قرار می دهد.
شرکت واگن پارس اراک واحد تولیدی مادر تخصصی در حوزه محصولات ریلی خاورمیانه است.
این شرکت در سال 1354 آغاز به کار کرد و در سال 1364 با سرمایه‌ گذاری سازمان صنایع و نوسازی ایران به یکی از زیر مجموعه‌های این سازمان پیوست.
کارگاه های تولیدی شرکت واگن پارس در فضایی به وسعت 33 هکتار جانمایی شده است.
این شرکت به عنوان بزرگترین سازنده انواع لوکوموتیو، واگن های باری، مسافری و مترو در خاورمیانه، متولی اصلی تولیدات سیستم حمل و نقل ریلی کشور است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا