صادرات 107 میلیون دلار کالا از البرز

پایگاه خبری ارک خبر-البرز:

صادرات 107 میلیون دلار کالا از البرز

سرپرست گمرک استان البرز اعلام کرد که از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه 107 میلیون دلار کالا از طریق گمرک البرز به خارج از کشور صادر شد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:علی اصغر بناساز روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال گذشته 119 درصد از لحاط ارزش دلاری رشد نشان می دهد.
وی، چای، آرد گندم، مارگارین، فرآورده های آنتی اکسیدان، فرآورده های غلات و فرآورده های تانسیو اکتیو را از جمله کالاهای صادر شده اعلام کرد.
بناساز گفت: عمده این محصولات به کشورهای عراق، افغانستان، بنین در غرب آفریقا، پاکستان، کنیا، قطر، کویت، امارات و انگلستان صادر شد.
سرپرست گمرک البرز ضمن اعلام آمادگی گمرک استان برای صادرات محصولات کشاورزی خاطرنشان کرد: گمرک البرز بری صادرات محصولات کشاورزی و انجام تشریفات گمرکی هیچ گونه مشکلی ندارد.
بناساز ادامه داد: حمل یکسره بدون نیاز به تخلیه کالا و ارزیابی در محل مورد تقاضا از جمله تسهیلاتی است که گمرک البرز با هدف تسهیل در صادرات انواع کالاها از جمله محصولات کشاورزی به صادرکنندگان ارائه می دهد.
وی با بیان اینکه طی ماه های گذشته صادرات محصولات کشاورزی از گمرک استان در حد قابل قبول نبوده اظهار داشت: این امر به دلیل مشکلاتی از جمله حمل هوایی یا صدور مجوز مربوط به دیگر دستگاه های متولی بوده و در بخش گمرکی مشکل نداریم.
بناساز گفت: در صورت رفع این مشکلات، گمرک البرز آمادگی دارد محصولات کشاورزی صادر کنندگان را به دیگر کشورها ارسال کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا