پاییز امسال، 23 حادثه ویژه اورژانسی در شهرستان مبارکه رخ داد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:
پاییز امسال، 23 حادثه ویژه اورژانسی در شهرستان مبارکه رخ داد.

رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان گفت: در پاییز امسال، 23 حادثه ویژه اورژانسی در شهرستان مبارکه رخ داد که 13 مورد از آنها با مجموعِ 65 مصدوم و 4 فوتی مربوط به حوادث رانندگی بوده است.

به گزارش روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، علیرضا قاسمی اظهار کرد: در سه ماهه سوم سال جاری، یک هزار و 816 ماموریت اورژانس پیش‌بیمارستانی در شهرستان مبارکه انجام شد که یک هزار و 301 مورد از آنها غیرتصادفی و 515 مورد مربوط به تصادفات بوده است.

وی با بیان اینکه از مجموع تصادفات رخ داده در این مدت، 412 مورد جاده‌ای و 103 مورد شهری بود، افزود: در پاییز امسال، بیشترین موارد فوریت‌های غیرتصادفی در مبارکه، با 212 مورد مربوط به بیماران قلبی، 123 مصدومیت ناشی از حوادث، 102 مورد سقوط و 92 مورد بیماری تنفسی بوده است.

رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان با اشاره به انتقال 6 مادر باردار توسط آمبولانس 115به بیمارستان، تصریح کرد: در این مدت، پرسنل فوریت‌های پزشکی مبارکه یک ماموریت احیای موفق و یک مورد کمک به مادر باردار برای زایمان نوزاد خود قبل از رسیدن به بیمارستان را به نام خود ثبت کردند.

قاسمی خاطرنشان کرد: در سه ماهه سوم امسال، در حوادث غیرتصادفی 962 نفر و در حوادث تصادفی 465 نفر پس از دریافت خدمات فوریت‌های پزشکی توسط آمبولانس‌های اورژانس 115 مبارکه به بیمارستان منتقل شدند؛ همچنین 195 بیمار و مصدوم غیرتصادفی و 40 مصدوم تصادفی توسط تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی این شهرستان به صورت سرپایی در محل حادثه درمان شدند.

وی با اشاره به اینکه شهرستان مبارکه در پاییز امسال، 23 حادثه ویژه را شاهد بود، یادآور شد: 13 حادثه رانندگی با مجموعِ 65 مصدوم و 4 فوتی، 4 مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن با 10 مصدوم از جمله این حوادث بوده است.
رییس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی استان اصفهان اظهار کرد: استقرار واحدهای امدادی فوریت‌های پزشکی مبارکه در نمازهای عبادی سیاسی جمعه، ایام بازگشایی مدارس، دهه نخست محرم و مراسم اربعین حسینی (ع) از جمله خدمات اورژانس 115 این شهرستان در سه ماهه سوم امسال بود؛ همچنین پرسنل اورژانس مبارکه در این مدت، در مانور زلزله، رهاسازی مصدوم و خروج اضطراری شرکت کردند.
قاسمی با بیان اینکه شهرستان مبارکه با جمعیتی بالغ بر 150 هزار نفر و وسعت یک هزار و 18 کیلومتر مربع در 45 کیلومتری جنوب غربی استان اصفهان واقع شده است، گفت: فوریت‌های پزشکی این شهرستان از یک اتاق فرمان 115، یک پایگاه جاده‌ای، یک پایگاه شهری، 3 پایگاه شهری- جاده‌ای، 5 دستگاه خودروی آمبولانس اصلی، یک دستگاه آمبولانس ذخیره و 26 نفر پرسنل برخوردار است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا