13 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان کشف شد

پایگاه خبری ارک خبر-سنندج:

13 میلیارد ریال کالای قاچاق در مرزهای کردستان کشف شد

 فرمانده مرزبانی کردستان از کشف بیش از 13 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در یک ماهه گذشته در نوار مرزی کردستان خبر داد.

ارک خبربه نقل ازایرنا:سردار کیومرث شیخی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: برای کنترل و رصد مرزهای این استان مرزبانان در هنگ های مرزی بانه و مریوان در آذر سال جاری در چند ماموریت اطلاعاتی و عملیاتی سه میلیون و 76 هزار و 400 نخ سیگارت خارجی و 22 هزار و 317 قلم لوازم آرایشی و بهداشتی را کشف و ضبط کردند.

به گفته وی، همچنین 23 هزار و 460 لیتر مواد سوختی در بازرسی از محموله های مرزی خبر داد و گفت: کشف بیش از 210 هزار عدد مواد محترقه از دیگر اقدامات مهم مرزبانان استان در این مدت است.
وی با اشاره به دستگیری 25 عابر غیرمجاز در این مدت اظهار کرد: در این مدت 12 قاچاقچی دستگیر و 11 دستگاه خودرو موتورسیکلت نیز توقیف شده است.
سردار شیخی ضمن تقدیر از همکاری مرز نشینان با مرزبانان در کنترل نوار مرزی ادامه داد: استقرار امنیت در این مناطق از عوامل اصلی رونق اقتصادی مناطق مرزی است و پایداری امنیت در مرزها تاثیر مستقیم بر روی اقتصاد و وضعیت معیشتی مرزنشینان دارد بنابراین همه باید برای تثبیت امنیت در این مناطق همت کنیم.
به گزارش ایرنا، طبق اعلام دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کردستان، با همکاری نهادهای مختلف استان از جمله مرزبانی و نیروی انتظامی میزان کشفیات البسه قاچاق در سال جاری 400 هزار و 867 ثوب بوده که این آمار 26 درصد از کشفیات سال گذشته کمتر است.
همچنین در این مدت پنج میلیون و 170 هزار 461 قلم کالای آرایشی، بهداشتی قاچاق در کردستان طی سال جاری کشف شده این میزان نیز حکایت از افزایش سه برابری (304 درصدی) نسبت به سال گذشته دارد.
کردستان از استان های مرزی کشور بوده که 227 کیلومتر مرز مشترک با شمال عراق، سه بازارچه، یک مرز رسمی و پنج معبر کولبری فعال با مجوز ورود 75 قلم کالا دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا