نخستین برج فناوری در آذربایجان شرقی خریداری شد

پایگاه خبری ارک خبر-تبریز:

معاون منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی:

نخستین برج فناوری در آذربایجان شرقی خریداری شد

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی از خریداری نخستین برج فناوری در استان و واگذاری واحدهای آن به شرکت‌های دانش‌بنیان خبر داد.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، اکبر فرزین مقدم سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به پیگیری‌های مستمر مسئولان استانی برای تحقق این موضوع اظهار کرد: پس از دو سال تلاش و پیگیری مجدانه توسط منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی نخستین برج فناوری استانی بعد از تهران جهت استقرار دفاتر شرکت‌های دانش‌بنیان با همکاری و مساعدت صندوق نوآوری و شکوفایی در تبریز خریداری شد.

وی گفت: این مجموعه در راستای اجرای برنامه‌های توسعه منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی و در بخش مربوط به ایجاد نهادها و نظام‌های زیرساختی جدید، باهدف ایجاد تعامل و هم پیوندی بیشتر بین شرکت‌های دانش‌بنیان جهت استقرار دفاتر شرکت‌های دانش‌بنیان استانی به شرکت های دانش بنیان واگذار می شود.

فرزین مقدم از ارائه تسهیلات ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان جهت خرید واحدهای این برج خبر داد و افزود: این برج با حمایت مالی و تسهیلاتی صندوق نوآوری و شکوفایی خریداری شده است تا با شرایط ویژه به شرکت‌های دانش‌بنیان متقاضی که درخواست آن‌ها قبلاً موردبررسی قرارگرفته و از سوی کارگزاران صندوق شکوفایی اعتبارسنجی و مورد تائید قرارگرفته‌اند واگذار شود.

معاون توسعه اقتصاد دانش‌بنیان منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی با اشاره به ویژگی‌های این مجتمع اظهار کرد: این مجتمع ۱۱ طبقه‌ای به‌عنوان یکی از عناصر فناوری استان ظرفیت کافی برای استقرار ۲۴ شرکت دانش‌بنیان را داشته و ازنظر مکانی دریکی از مناسب‌ترین نقاط جغرافیایی شهر تبریز قرارگرفته و قرارداد واگذاری این واحد ها به‌صورت «اجاره به‌شرط تملیک» است و انتقال سند مالکیت به شرکت‌ها پس از تسویه‌حساب تسهیلات دریافتی صورت می‌پذیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا