پرداخت شهريه دانشگاه با پول سرقتي

پایگا خبری ارک خبر-اصفهان:

 

پرداخت شهريه دانشگاه با پول سرقتي

فردي كه بصورت اينترنتي اقدام به سرقت از حساب يكي از شهروندان كرده بود و با پول سرقتي شهريه دانشگاه را پرداخته بود توسط ماموران پليس فتاي استان شناسايي و دستگير شد.

سرهنگ “سيد مصطفي مرتضوي” رئيس پليس فتاي فرماندهي انتظامي استان اصفهان در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس بيان داشت : در پي شكايت يكي از شهروندان مبني بر اينكه مبلغ 23 ميليون ريال بصورت اينترنتي از حساب وي برداشت شده بررسي موضوع در دستور كار ماموران پليس فتا قرار گرفت.

اين مقام مسئول عنوان كرد: با بررسي ها و انجام اقدامات تخصصي در فضاي مجازي نهايتاً متهم شناسايي و دستگير شد.

وي افزود: متهم در مواجه با مدارك و مستندات پليس صراحتاً به بزه انتسابي اعتراف كرد و بيان داشت : از اعتماد شاكي سوء استفاده كردم و در فرصتي مناسب از حساب او برداشت كردم و شهريه دانشگاه را پرداخت كردم.

سرهنگ مرتضوي با اشاره به تحويل متهم به مراجع قضائي به شهروندان توصيه كرد، كارت بانكي خود را در اختيارديگران قرارندهيد. و در صورت قرار دادن كارت خود در اختيار اقوام و آشنايان ويا هر شخص ديگر ، سريعا رمز اول و دوم آنرا تغيير دهيد ، سامانه پيامكي تراكنش هاي بانكي را فعال نماييد تا در صورت برداشت هاي احتمالي سريعاً از آن مطلع شده و اقدامات لازم از جمله مسدود سازي حساب بانكي خود اقدام كنيد ، از يك رمز براي حساب هاي مختلف بانكي استفاده نكنيد، موجودي حساب خود را با نگه داشتن رسيد هاي بانكي (تراكنش ها)به طور مرتب كنترل و حسابرسي كنيد و هرگونه مغايرت را به بانك اطلاع دهيد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا