تمام شهر بايد عرصه فرهنگ و ورزش باشد/ فضاهاي ورزشي و فرهنگي نبايد در چارچوب يک ورزشگاه يا خانه فرهنگ محدود شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري اصفهان:

تمام شهر بايد عرصه فرهنگ و ورزش باشد/ فضاهاي ورزشي و فرهنگي نبايد در چارچوب يک ورزشگاه يا خانه فرهنگ محدود شود

رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري اصفهان گفت: تمام معابر و عرصه شهر بايد ورزشگاه و خانه فرهنگ باشد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، محمد عيدي در حاشيه آیین عملیات اجرایی و بهره برداری از پروژه های منطقه ۱۲ از سري برنامه هاي “اصفهان در مسير اميد”، اظهار کرد: بايد در يک شهر فرهنگي در تمام ابعاد، خدمات فرهنگي به صورت متوازن وجود داشته باشد چرا که اين موضوع جزء حقوق فرهنگي شهروندان است که با کمترين فاصله و زمان، دسترسي به خدمات براي آنها فراهم باشد.

وي با بيان اينکه يکي از مناطق اصفهان که شهروندان آن مستحق بهره مندي از خدمات  فرهنگي در آن بودند، منطقه 12 شهرداري است، تصريح کرد: با اين بهره مندي ها در مناطق مختلف مي توانيم داراي شهرونداني شاد، سرزنده و همراه با شاخص بالاي اميد باشيم.

معاون و رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري اصفهان با اشاره به پروژه هاي افتتاح شده در منطقه 12، گفت: پارک ايجاد شده در محله مهديه در منطقه 12 سبب ايجاد يک محور فرهنگي شده و مجموعه ورزشي اميرالمومنين ملک شهر نيز در صورت اجراي يک مديريت صحيح مي تواند هم سلامت و هم نشاط اجتماعي را تضمين کند.

وي با بيان اينکه فضاهاي ورزشي و فرهنگي نبايد در چارچوب يک ورزشگاه يا خانه فرهنگ محدود شود، اضافه کرد: تمام معابر و عرصه شهر بايد ورزشگاه و خانه فرهنگ باشد. اميدواريم مديران ما خدمات فرهنگي، ورزشي، تفريحي و اجتماعي را حتي به درب خانه هاي مردم ببرند.

عيدي ادامه داد: ماموريتي که براي حوزه ورزش در ساختار شهرداري تعريف شده تقويت ورزش همگاني و شهروندي است نگاه ما اين است که زماني که در حال توسعه ورزش همگاني هستيم يک کار فرهنگي در حال انجام شدن است چرا که وزن تمام اين حوزه ها برابر است.

 

وي با بيان اينکه شکل گيري سه معاونت اجتماعي، ورزشي و فرهنگي و تفريحي در شهرداري ارتباط ارگانيک ايجاد مي کند، افزود: با اين روش، ورزش با رويکرد سلامت اجتماعي شکل مي گيرد و از داده هاي حوزه اجتماعي براي هدفمندي فعاليت هاي ورزشي و توزيع آن و برنامه ريزي برنامه هاي مختلف استفاده مي شود. رئيس سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري اصفهان، تاکيد کرد: هر سه حوزه مي تواند به عنوان يک تعاملي در منظومه سازمان فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهرداري اهداف شهروندي را محقق کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا