باند جعل اسکناس و اسناد دولتی در کرمان متلاشی شد

پایگاه خبری ارک خبر-کرمان:

باند جعل اسکناس و اسناد دولتی در کرمان متلاشی شد

 رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان از دستگیری اعضای یک باند جاعل حرفه ای در کرمان خبر داد و گفت: ارزش ریالی اسناد جعل شده توسط این باند میلیاردها ریال برآورد شده است.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، علی شفیعی افزود: اعضای این باند علاوه بر جعل اسناد دولتی (سند تک برگ مالکیت ملک، وکالت نامه دفاتر اسناد رسمی) جعل اسکناس و چک پول، اقدام به جعل کارت پایان خدمت، جواز کسب، گواهی پزشکی، مدارک تحصیلی در مقاطع مختلف از جمله کارشناسی ارشد، کارشناسی و دیپلم و جعل انواع مهرهای دفاتر اسناد رسمی و دهها موارد دیگر می کردند.
این مقام قضایی اعلام کرد: پس از اعلام گزارش حفاظت اطلاعات اداره کل ثبت اسناد و املاک و طی یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی انجام شده از سوی تیم تحقیق و عملیات حفاظت اطلاعات دادگستری کرمان مشخص شد فردی به هویت (م.ک) با همدستی سه نفر دیگر اقدام به جعل و کلاهبرداری گسترده در استان کرمان می کرد.
شفیعی اعلام کرد: پس از جمع آوری مدارک و مستندات و اخذ مجوز قضایی محل اختفای اعضای این باند شناسایی و مورد ضربه ماموران قرار گرفت.
وی گفت : جاعلان از تجهیزات فنی و پیشرفته الکترونیکی و نرم افزارهای بروز دنیا برای پیشبرد اهداف شوم خود استفاده می کردند .
شفیعی با اشاره به اینکه در شرایط کنونی متهمان ردیف اول و دوم با قرار بازداشت موقت در زندان بسر می برند گفت: تحقیقات تکمیلی در این زمینه در دادسرای عمومی و انقلاب کرمان ادامه دارد و دستورات قضایی لازم جهت دستگیری سایر عوامل مرتبط با این باند صادر شده است.
رئیس حفاظت و اطلاعات دادگستری کل استان کرمان بر هوشیاری و دقت نظر بیشتر شهروندان در انجام معاملات خود تاکید کرد و گفت: شهروندان باید در معامله املاک از اصالت اسناد ارائه شده توسط مالک اطمینان حاصل و در تنظیم سند ملک، خودرو و مسکن با کارشناسان امر مشورت کنند و با رعایت توصیه ها و هشدارهای پیشگیرانه در دام افراد سودجو و کلاهبردار قرار نگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا