وقوع ۲۵ زمین لرزه در گوریه/امدادگران در حالت آماده باش هستند

پایگاه خبری ارک خبر-خوزستان:

دیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان:

وقوع ۲۵ زمین لرزه در گوریه/امدادگران در حالت آماده باش هستند

 

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: با توجه به وقوع ۲۵ زمین لرزه در گوریه شوشتر از صبح امروز تاکنون، امدادگران هلال احمر در آماده باش کامل به سر می برند.

علی خدادادی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وقوع زمین لرزه های متعدد در گوریه شوشتر اظهار کرد: طی دو هفته گذشته تعداد زیادی زمین لرزه منطقه گوریه شوشتر را لرزانده و به همین دلیل ماموران امدادی جمعیت هلال احمر خوزستان و شوشتر در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

وی افزود: از صبح امروز یک تیم امداد و نجات و یک تیم ارزیابی در شهر گوریه از توابع شوشتر مستقر شده‌ و تا ظهر امروز همه مناطق مسکونی شهر گوریه ارزیابی شده‌اند و خوشبختانه هیچ‌گونه خسارت مالی و جانی در پی زلزله‌های امروز گزارش نشده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان گفت: از زمان وقوع نخستین زلزله صبح امروز در شهر گوریه شوشتر از سوی مدیریت بحران خوزستان آماده‌باش کامل به نهادهای امدادی داده شده و یک محوطه وسیع با چند سوله به عنوان سکونتگاه اضطراری برای شهروندان آماده و امکانات لازم مانند چادر و سایر مواد مورد نیاز توسط عوامل جمعیت هلال احمر آماده شده است.

خدادادی تصریح کرد: با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت پیشگیری از هرگونه مشکل یا اتفاقی و داشتن آمادگی برای وقوع زلزله های احتمالی امدادگران و نجاتگران هلال احمر از مدت ها پیش به حالت آماده باش کامل درآمده اند و همه پیش بینی های لازم در این خصوص صورت گرفته است و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: تیم‌های واکنش سریع، امداد هوایی و بالگردهای جمعیت هلال احمر خوزستان به حالت آماده‌باش در آمده‌اند. همچنین تیم‌های امداد و نجات هلال احمر شهرستان‌های دزفول، اندیمشک، گتوند و شوش در آماده‌باش هستند تا در صورت نیاز به شوشتر اعزام شوند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان با بیان اینکه تا این لحظه هیچگونه گزارشی مبنی بر وقوع خسارت یا تلفاتی در زلزله های امروز گوریه شوشتر به مرکز مدیریت و کنترل جمعیت هلال احمر خوزستان اعلام نشده است، یادآور شد: مردم اخبار مربوط به زلزله را تنها از مجاری رسمی اطلاع رسانی و رسانه های رسمی مرجع پیگیری کنند و توجهی به شایعات نداشته باشند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا