آماده باش ارتش ترکیه برای حمله به عفرین سوریه

پایگاه خبری ارک خبر-دمشق:

آماده باش ارتش ترکیه برای حمله به عفرین سوریه

 خبرگزاری روسی اسپوتنیک اعلام کرد: ارتش ترکیه برای حمله به شهرعفرین در شمال غرب استان حلب سوریه به حالت آماده باش درخواهد آمد.

به گزارش ارک خبربه نقل از ایرنا، خبرگزاری اسپوتنیک به نقل از یک منبع امنیتی افزود : ارتش ترکیه کار برپایی بیمارستان های صحرایی در مرزهای سوریه را به عنوان مقدمه عملیات حمله به شهر عفرین و اخراج گروه های کرد از آن آغاز کرده است.
این خبرگزاری اضافه کرد:عملیات آماده سازی ارتش ترکیه همزمان با اعزام و استقرار نیرو و تجهیزات برای این عملیات در استان مرزی کیلیس ادامه دارد.
این منبع امنیتی در گفت و گو با اسپوتنیک افزوده است که بیمارستان های صحرایی ارتش ترکیه در منطقه ‘ قوملو’ در استان مرزی هاتای در حال برپایی است.
وی اظهارداشت : ارتش ترکیه برای انجام عملیاتی در مناطق میان استان ادلب تا شهر عفرین در استان حلب سوریه آماده می شود و دستگاه های امنیتی، تدابیر شدیدی را در منطقه قوملو درپیش گرفته اند و تعداد زیادی نیروی پلیس در این منطقه مستقر شده اند.
این خبرگزاری شهریور ماه امسال نیز به نقل از منابع محلی و نظامی در شهر کلیس ترکیه اعلام کرده بود که یگان های ارتش ترکیه برای حمله آماده شده اند و هر لحظه امکان دارد وارد شهر عفرین شوند.
ترکیه از سوم شهریور 1395(24 آگوست 2016) عملیاتی را تحت عنوان سپر فرات در شمال سوریه آغاز و اعلام کرد که در نظر دارد منطقه ای امن به وسعت پنج هزار کیلومتر مربع در شمال سوریه به عرض نزدیک به 100 کیلومتر و عمق 50 کیلومتر ایجاد کند.
ترکیه درجریان این عملیات ده ها نظامی خود را از دست داد و دهها نظامی این کشور نیز زخمی شدند

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا