تسهیلات ۹۱۳ میلیارد ریالی اشتغالزایی در آذربایجان شرقی

ارک خبر-۴۰ هزار بیکار در آذربایجان شرقی با تخصیص ۹۱۳ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی، سال آینده صاحب شغل می‌شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛یونس طاهری مدیر کار آفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در کارگروه اشتغال مراغه گفت: این تسهیلات در قالب مشاغل خانگی و طرح اشتغال فراگیر، در حال پرداخت است.

وی افزود: امسال در آذربایجان شرقی در بخش مشاغل خانگی ۴۰۰ میلیارد ریال و طرح اشتغال فراگیر ۸ هزار و ۷۳۳ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است.

به گفته وی تسهیلات طرح اشتغال فراگیر در قالب سرمایه در گردش، بنگاه‌های تولیدی و صنعتی زودبازده و سرمایه جدید برای حمایت از واحد‌های تولیدی و صنعتی برای اشتغالزایی پرداخت می‌شود.

مدیر کار آفرینی و اشتغال استان همچنین گفت: امسال برای حمایت از اشتغال روستایی و عشایرهم اعتبار نامحدودی برای ایجاد شغل با راه اندازی واحد‌های تولیدی در این مناطق و فراوری محصولات زراعی و باغی تخصیص یافته است.

طاهری در ادامه به آمار بیکاری شهرستان مراغه اشاره کرد و گفت: هم اکنون ۱۸ درصد جمعیت این شهرستان یعنی نزدیک به ۱۵ هزار نفر بیکار هستند.

تسهیلات ۹۱۳ میلیارد ریالی اشتغالزایی در آذربایجان شرقی معاون استاندار و فرماندار شهرستان ویژه مراغه هم در این نشست گفت: امسال از محل تسهیلات مشاغل خانگی ۴۵ میلیارد ریال برای اشتغال در این شهرستان تخصیص یافته است.

ظفر محمدی افزود: هر چند قوانین دست وپاگیر بانکی برای دریافت این تسهیلات، بسیاری از متقاضیان را دلسرد کرده است، اما امیدواریم با این میزان تسهیلات، کسب و کار در این شهرستان رونق بگیرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا