ساخت قطعه ای برای کاهش مصرف سوخت و افزایش توان خودروهای ایرانی

ارک خبر – محققان تبریزی موفق به ساخت قطعه‌ای برای کاهش مصرف سوخت و افزایش توان خودروهای ایرانی شدند.
به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛علیرضا پورمهدی سنگستانی، مجری طرح گفت: طرح کاهش مصرف سوخت و افزایش توان خودروهای ایرانی در قالب ساخت قطعه‌ای با اجرای پروژه SMC به منظور کاهش مصرف سوخت در خودروها و کمک به کمتر آلوده شدن محیط زیست همزمان با افزایش توان و گشتاور برای خودروهای ایرانی طراحی و ساخته شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه با نصب این قطعه می‌توان مصرف سوخت در خودروهای بنزینی را به بطور متوسط 17 درصد کاهش داد، افزود: این قطعه قابلیت نصب سریع بر روی تمام خودروهای بنزینی و دوگانه سوز ایرانی است و به علت قیمت پایین امکان خرید برای تمام رانندگان تاکسی و آژانس‌ها فراهم شده است.
پورمهدی سنگستانی تصریح کرد:اکثر خودروها در سر بالایی‌هایی که شیب زیادی دارند دچار مشکل می‌شوند که با نصب این قطعه بر روی آنها می‌توان این مشکل را با افزایش گشتاور کمتر کرد.
وی با بیان اینکه این دستگاه بدون نیاز به استفاده از برق خودرو یا باطری کار می‌کند، تصریح کرد: این قطعه نمونه کوچک شده‌ای از توربو شارژر است و سازگاری بیشتری نیز با خودروهای ایرانی دارد و یک بیستم هزینه یک توربو شارژر چینی است.
پورمهدی سنگستانی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به هزینه و مدت اجرای این پروژه گفت: این طرح با هزینه30 میلیون تومان و در مدت 6 ماه کلیه مراحل طراحی، ساخت و تست آن صورت گرفته است.

دکمه بازگشت به بالا