رهبر انقلاب: باید بین مطالبات به‌حق مردم و حرکات وحشیانه تفکیک قایل شد

ارک خبر- رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کردند: در این روزها تحلیل‌های گوناگونی در مورد وقایع اخیر انجام گرفت که یک نقطه‌ تقریباً مشترکی وجود داشت و آن تفکیک بین مطالبات صادقانه و به‌حق مردم و حرکات وحشیانه و تخریب‌گرانه‌ یک گروه است. این‌ها باید از هم تفکیک بشود.
رهبر انقلاب: باید بین مطالبات به‌حق مردم و حرکات وحشیانه تفکیک قایل شد/ مطالبات مردم ربطی به پرچم آتش‌زدن و توهین به قرآن و اسلام ندارد
به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله العظمی خامنه ای، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با هزاران نفر از مردم قم همزمان با سالگرد قیام 19 دی 1356 مردم انقلابی این شهر، با اشاره به وقایع اخیر گفتند: اینکه فلان انسانی از یک حقی محروم بماند و اعتراض بکند یا این اعتراض‌کننده‌ها -حالا صد نفر، پانصد نفر- بیایند یک جایی جمع بشوند و حرف خودشان را بزنند، این یک مطلب است، و اینکه یک عده‌ای از این تجمع، از این انگیزه سوءاستفاده کنند، بیایند به قرآن دشنام بدهند، به اسلام دشنام بدهند، به پرچم اهانت کنند، مسجد را بسوزانند، تخریب کنند، آتش بزنند یک حرف دیگر است. این‌ها را با هم نباید مخلوط کرد.
ایشان افزودند: آن تمناهای مردمی یا درخواست‌های مردمی یا اعتراض‌های مردمی در این کشور همیشه بوده، الان هم هست، خب این صندوق‌های مشکل‌دار، یا بعضی از مؤسسات مالی مشکل‌دار، بعضی از دستگاه‌ها مشکل‌دار بوده‌اند، بعضی از مردم را ناراضی کرده‌اند.
حضرت آیت الله خامنه ای یادآور شدند: خبرها غالباً می‌رسد به ما. اجتماع می‌کنند در فلان شهر، مقابل فلان مؤسسه، مقابل استانداری، مقابل مجلس شورا در اینجا، از این چیزها هست، همیشه بوده، هیچ‌کس هم با این‌ها مخالفت و معارضه‌ای ندارد. باید هم به این حرف‌ها رسید، باید گوش کرد، باید شنید. باید در حد وسع و توان، به آن‌ها پاسخ داد.
ایشان ادامه دادند: همه ما، من نمی‌گویم باید «دنبال بکنند»، خود بنده هم مسئولم، همه‌مان «باید دنبال کنیم».
رهبر معظم انقلاب تصریح کردند: اما این‌ها ربطی ندارد به اینکه کسانی بیایند پرچم کشور را آتش بزنند یا کسانی بیایند از اجتماع مردم استفاده کنند علیه اعتقادات مردم حرف بزنند، فریاد بکشند، علیه قرآن، علیه اسلام، علیه نظام جمهوری اسلامی. من عرض بکنم به شما یک مثلثی در این قضایا فعال بوده است. برای امروز و دیروز هم نیست، این سازماندهی شده ، بوده است.

دکمه بازگشت به بالا