واریز تمام اقساط سررسید شده دارایی‌های بلوکه‌شده ایران

خبرگزاری ارک: طبق اعلام معاون ارزی بانک مرکزی تمامی اقساط سررسید شده داراییهای ارزی ایران در قالب دور سوم آزادسازی دارایی‌های بلوکه‌شده واریز شده است.

به گزارش ایسنا، در نتیجه تمدید مذاکرات هسته‌ای ایران و 1+5 در سوم آذرماه سال 1393 و تعیین مهلت تا تیرماه امسال، توافقاتی برای آزادسازی بخش دیگری از درآمدهای نفتی بلوکه شده کشورمان انجام شد.

بر این اساس قرار شد 4.9 میلیارد دلار در این هفت ماه و هر ماه 700 میلیون دلار از طریق اقدامی مشترک در اختیار ایران قرار گیرد. آنطور که کامیاب – معاون ارزی بانک مرکزی – به ایسنا اعلام کرده تاکنون تمامی اقساطی که سررسید آنها فرا رسیده بعد از طی فرایند مربوطه واریز و در اختیار کشورمان قرار گرفته است.

وی گفت که مبلغ دقیق دریافتی منابع ارزی در دور سوم آزادسازی را در خاطر ندارد اما تاکید کرد که در دوره تعیین شده باید در هر ماه یک قسط واریز شود که تمامی اقساطی که مهلت واریز آنها فرا رسیده پرداخت شده است.

پیش‌تر و در دی ماه سال گذشته بانک مرکزی از واریز اولین قسط خبر داده بود که با این پرداخت 490 میلیون دلار در کره‌جنوبی به حساب بانک مرکزی در کشور عمان انتقال یافت.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا