ديدار هيات گردشگري تركيه با شهردار اصفهان

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

 

شهردار اصفهان در ديدار با هياتي تجاري از کشور ترکيه مطرح کرد:

اصفهان آماده همکاري با کشور ترکيه در زمينه هتل سازي است

شهردار اصفهان گفت: ما آمادگي لازم براي همکاري با هيات تجاري ترکيه به منظور ساخت هتل در اصفهان را داريم.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه اي شهرداري اصفهان، هياتي تجاري از کشور ترکيه ضمن حضور در اصفهان با قدرت الله نوروزي شهردار اصفهان ديدار و گفت و گو کردند.

نوروزي در اين ديدار اظهار کرد: اصفهان بزرگترين شهر ايران در زمينه گردشگري بوده و شهري است به لحاظ سابقه تاريخي به جهان شهر معروف است.

وي با بيان اينکه اميدواريم اين ديدار فرصتي را براي تعامل در زمينه هاي گردشگري، اقتصادي و فرهنگي فراهم کند، تصريح کرد: ما ديدارهاي بسياري را با هيات هاي مختلف اروپايي داشته ايم اما اين ديدار از سه جهت همسايه بودن، هم دين بودن و هم به لحاظ اينکه دو کشور ايران و ترکيه دوستي ديرينه اي با يکديگر دارند براي ما بسيار حائز اهميت است.

شهردار اصفهان ادامه داد: اصفهان به عنوان يک شهر گردشگري و ترکيه به عنوان کشوري که از بالاترين آمار گردشگري برخوردار است مي تواند زمينه همکاري هاي مشترک گردشگري بين اصفهان و ترکيه را فراهم کند.

وي با اشاره به شرايط گردشگري در کشور ترکيه، تصريح کرد: اين کشور در سال 2014 نزديک به 42 ميليون گردشگر را در خود پذيرا بوده که اين آمار با توجه به شرايط بحران خاورميانه در سال 2015 به 36 ميليون و در سال 2016 به 25 ميليون نفر کاهش داشته است. اين آمار اهميت صلح پايدار در منطقه را نشان مي دهد.

نوروزي اضافه کرد: رابطه ايران و ترکيه به گونه اي است که هم شما و هم ما در ايران به ويژه در اصفهان به عنوان مرکز گردشگري مي توانيم به آمار خوبي در رابطه با توريسم دست پيدا کنيم.

وي ضمن اعلام آمادگي شهرداري اصفهان براي همکاري با هيات ترکيه اي افزود: ما در شهرداري اصفهان آماده واگذاري زمين به هيات ترکيه اي براي ساخت هتل بدون پرداخت هيچگونه عوارضي را داريم. اصفهان با توجه به سابقه تاريخي و پايتختي خود در دوره هاي صفويه و سلجوقي و برخورداري از ميراث تاريخي و ميدان بي نظير نقش جهان مي تواند براي شما بهترين مکان براي ساخت هتل باشد.

شهردار اصفهان با بيان اينکه سياست هاي ما حرکت به سمت انرژي هاي خورشيدي، فناوري هاي نوين، ساخت و ساز  و توسعه فروشگاه هاي بزرگ زنجيره اي است، افزود: در اين بخش ها مي توانيم توافقات لازم براي همکاري با کشور ترکيه را فراهم کنيم.

نوروزي توجه به توريسم مذهبي براي همکاري ميان دو کشور ترکيه و اصفهان را مورد تاکيد قرار داد و اضافه کرد: کشور ترکيه با برخورداري از 82 درصد مسلمان و کشور ايران با دارا بودن بيش از 95 درصد مسلمان فرصتي طلايي براي ارائه راهکاري مناسب براي توسعه توريسم مذهبي فراهم مي آورد.

وي با بيان اينکه 4 درصد از توريست هاي ترکيه ايراني هستند، اظهار داشت: با توجه به اينکه کشور ترکيه تحت استاندارهاي اتحاديه اروپا بايد سالي 2 ميليارد دلار جذب سرمايه براي دفع پسماند و فاضلاب ها سرمايه گذاري داشته باشد ما آمادگي لازم در اين زمينه براي همکاري را داريم.

شهردار اصفهان با بيان اينکه ما آمادگي لازم براي همکاري با هيات تجاري ترکيه به منظور ساخت هتل در اصفهان را داريم، افزود: ما مي توانيم براي اين منظور در  شهرداري زمين و پروانه ساخت را فراهم کني

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا