اولین محموله میلگرد ذوب آهن اصفهان به انگلستان صادر شد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

اولین محموله میلگرد ذوب آهن اصفهان به انگلستان صادر شد

 مدیر بازاریابی شرکت ذوب آهن اصفهان از صادرات اولین محموله میلگرد تولیدی این شرکت به انگلستان خبر داد.

ارک خبربه نقل از ایرنا:مهدی سرلک روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: این محموله شامل پنج هزار تُن میلگرد به ارزش 2 میلیون و 300 هزار دلار می باشد که روز گذشته از طریق بندرعباس به مقصد لندن بارگیری شد.

وی افزود: پیش فروش این قرارداد 2 ماه قبل به شرکت ذوب آهن اصفهان پرداخت شد و قرارداد دیگری نیز با این شرکت انگلیسی منعقد شده است.
مدیر بازاریابی شرکت ذوب آهن اصفهان اضافه کرد: براساس قرارداد جدید تا چندماه آینده دومین محموله میلگرد ذوب آهن اصفهان به وزن 10 هزار تُن به انگستان صادر خواهد شد.
سرلک با بیان اینکه شرکت ذوب آهن اصفهان در حال مذاکره با خریداران انگلیسی برای قراردادهای بیشتر است، گفت: اولین بار است که میلگرد تولیدی شرکت ذوب آهن اصفهان به بازارهای یک کشور معتبر اروپایی راه می یابد و این حاصل تلاش یکسال اخیر صنعتگران ذوب آهن اصفهان است که توانستند زمینه ارتقای کیفیت محصولات تولیدی را افزایش و استانداردهای مورد نظر کشورهای اروپایی را به دست آورند.

** رشد 145 درصدی ارزش صادرات محصولات ذوب آهن اصفهان
مدیر بازاریابی شرکت ذوب آهن اصفهان در ادامه به میزان صادرات محصولات این شرکت از اول فروردین تا 20 دی امسال اشاره کرد و افزود: در این مدت 920 هزار تُن محصولات فولادی و فرعی شرکت ذوب آهن اصفهان به ارزش یک هزار و 238 میلیارد و 800 میلیون تومان صادر شده است.
وی تصریح کرد: بر این اساس میزان صادرات محصولات ذوب آهن اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن 84 درصد و از لحاظ ارزش مالی 145 درصد افزایش یافته است.
سرلک از چین، تایلند، برمه، اندونزی، ویتنام، پاکستان، افغانستان، عراق، ترکمنستان، اردن، مصر، انگلستان، بلژیک، هلند، قطر، عمان و امارات عربی متحده به عنوان کشورهایی نامبرد که طی 9 ماه گذشته محصولات فولادی و فرعی شرکت ذوب آهن اصفهان به آنها صادر شده است.
خاطرنشان می شود، مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان 19 اردیبهشت امسال در گفت وگوی اختصاصی با ایرنا گفت : شرکت ذوب آهن اصفهان که برخی با انتشار اخبار غیرواقع درصدد تضعیف جایگاه این مجموعه و بی اثر جلوه دادن آن در اقتصاد ملی هستند، نه فقط سرپا و با تمام توان مشغول به تولید است بلکه رشد 100 درصدی صادرات را درسال گذشته داشته و با تنوع بخشی به محصولات درصدد ورود به بازارهای جدید است.
« احمد صادقی » افزایش صادرات و تلاش برای دستیابی به بازارهای جدید صادراتی را از جمله سیاست های این واحد صنعتی عنوان کرد که دستاورد آن در سال 1395 رشد 100 درصدی میزان صادرات محصولات نسبت به سال قبل از آن بود که به رقم حدود 700 هزار تن رسید و پس از سالها، صادرات تیرآهن به کشورهای اروپایی از سرگرفته شد.
مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ادامه افزود: امروز با توجه به شرایط بازار، امکان صادرات 500 هزار تن چدن نیز به کشورهای اروپایی فراهم شده است که امسال با راه اندازی مجدد کوره شماره یک انجام می شود.
ذوب آهن اصفهان بزرگترین واحد فولاد سازی قطعات ساختمانی در ایران است.
این شرکت فولادسازی با حدود نیم قرن فعالیت در عرصه صنعت فولاد کشور سال گذشته 2.7 میلیون تن فولاد خام تولید کرد.
ذوب آهن اصفهان در 50 کیلومتری غرب اصفهان قرار دارد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا