روستاییان نگران ضمانت تسهیلات بانکی نباشند/ صدور ضمانت‌نامه آنلاین برای طرح‌های دارای توجیه اقتصادی

ارک خبر- مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون با بیان این که ثبت‌نام آنلاین طرح‌های فاقد وثایق آغاز شد، گفت: بانک‌های عامل طرف قرارداد صندوق توسعه بوده و شرایط ضمانت‌نامه تا حد زیادی تسهیل شده و کارمزد آن کمتر از یک درصد است.
مهدی حسین‌نژاد مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس از تصویب طرحی برای ثبت‌نام آنلاین متقاضیان دریافت ضمانت‌نامه اعتباری صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون برای طرح توسعه اشتغال روستایی و عشایری در شورای اداری صندوق خبرداد.

وی افزود: ثبت‌نام برای صدور رضایت‌نامه با هدف تسهیل فرایند تسهیلات‌دهی به طرح‌های دارای توجیه فنی و اقتصادی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه صدور ضمانت‌نامه آنلاین توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در حمایت از سیاست‌های دولت و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بستر لازم را برای تسهیل فرایند دریافت تسهیلات آماده می‌کند، گفت: این اقدام برای تأمین وثیقه مورد نیاز طرح‌های کارآفرین و تعاون برای بهره‌مندی از تسهیلات در نظر گرفته شده است و روستائیان کشور نیز می‌توانند به راحتی از این زیرساخت استفاده کنند.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون تأکید کرد: مجریان‌ طرح‌ها و کارآفرینان روستایی همزمان با انجام مراحل اداری در سایت کارا برای دریافت تسهیلات توسعه اشتغال روستایی و عشایری می‌توانند در سایت صندوق ثبت‌نام و حد اعتباری شرکت خود را دریافت و به بانک عامل ارائه کنند.

حسین‌نژاد تصریح کرد: تمام بانک‌های عامل برای اجرای دقیق طرح‌های روستایی طرف قرارداد صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون بوده و مجریان طرح‌های کارآفرین که طرح آنان دارای توجیه فنی و اقتصادی باشد، نگران تأمین وثیقه نخواهند بود.

وی در ادامه یکی از ملاک‌های واگذاری ضمانت‌نامه به مالکان را اعتبار سنجی اعلام کرد و گفت: در ملاک اعتبارسنجی، شاخص‌هایی نظیر صلاحیت فنی، شاخص‌های مالی و اقتصادی، شاخص‌های اجتماعی و شاخص فرآیند کارآفرینی مد نظر است؛ همچنین وثایق دریافتی از مجریان طرح‌ها حداکثر یک سوم وثایق دریافتی نسبت به نظام بانکی بوده و کارمزد صدور ضمانت‌نامه کمتر از یک درصد است.

مدیرعامل صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری تعاون در پایان خاطرنشان کرد: سقف ضمانت‌نامه‌های صادر شده برای طرح‌های روستایی تا 12 میلیارد تومان و کل اعتبار مصوب برای این برنامه بیش از یک هزار میلیارد تومان خواهد بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا