هزینه کرد ۱۰۰ میلیارد ریال در آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی

ارک خبر- مدیر عامل و رییس هییت مدیره شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی گفت: در سه ماه گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در امور آب و فاضلاب روستاهای استان هزینه شده است.
به گزارش خبرنگار مهر، علی صمدنژاد پنجشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال تابستان سختی را پشت سر گذاشتیم، اظهار داشت: آذربایجان شرقی دو هزار و ۷۳۱ روستا دارد که از این تعداد ۲۰۱۹ روستا بالای ۲۰ خانوار، ۷۱۲ روستا زیر ۲۰ خانوار و یک هزار و ۲۴۵ روستا تحت پوشش این شرکت هستند، یعنی ۸۵ درصد جمعیت روستایی از خدمات شرکت آبفار بهره مند می شوند.

وی در ادامه تصریح کرد: هر چند از لحاظ جمعیتی ۹۷.۵ درصد جمعیت روستایی آذربایجان شرقی در روستاهای بالای ۲۰ خانوار سکونت دارند ولی این شرکت به خانوارهای زیر ۲۰ خانوار نیز خدمات ارائه می دهد.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب روستایی آذربایجان شرقی ادامه داد: در سه ماه گذشته بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال در سطح روستاهای استان هزینه شده و در این مدت حدود ۴۰ کیلومتر خط انتقال، ۳۴ کیلومتر شبکه توزیع، ۶۰۳ متر مکعب (۱۲ باب) مخزن ذخیره، ۹ حلقه حفر و تجهیز چاه، چهار مورد ایستگاه پمپاژ، هفت دهنه چشمه، سه هزار و ۸۷۵ متر نیرورسانی، سه باب احداث موتورخانه، ۵۰ متر لایروبی قنات، اصلاح و بازسازی شش باب حوضچه و اتاقک چاه و ۴۹۴ متر حصارکشی اجرا شده است.

وی به کنترل کیفیت آب شرب روستاهای تحت پوشش استان نیز اشاره کرد و افزود: گندزدایی آب شبکه توزیع روستاها توسط ۳۹۰ دستگاه هیپوکلرزن، ۷۱ دستگاه کلرزن مایعی و چهار دستگاه الکترولیز نمک، چهار هزار و ۲۰۰ مورد نمونه برداری و انجام آزمون های میکروبی و ۲۰۰ مورد نمونه برداری و انجام آزمون های فیزیک و شیمایی به طور مرتب و منظم در آزمایشگاه های این شرکت انجام شده است.

صمدنژاد در پایان خاطر نشان کرد: شش دستگاه تصفیه آب شیرین کن در روستاهای هریس، بستان آباد، مرند، سراب و شبستر نصب شده و ۲۱ کیلومتر اصلاح و بازسازی لوله فرسوده خط انتقال و ۶۷۵ مورد انشعابات غیر مجاز شناسایی شده که بعد از طی مراحل قانونی به مجاز تبدیل شدند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا