تأکید بر شناسنامه دار کردن آسانسورها/ هشدار درباره شرکت های نصب آسانسور در تبریز، فاقد نیروی متخصص، پروانه کسب و مکان

ارک خبر- معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري آذربایجان شرقی بر شناسنامه دار کردن آسانسورها تأکید کرد.به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا مسعودی فر ظهر امروز در جلسه «ساماندهی آسانسورها» بر شناسنامه دار کردن و بیمه بودن آسانسورها بویژه در کلانشهر تبریز تأکید کرد.

وی گفت: برخی شرکت های نصب آسانسور در تبریز، فاقد نیروی متخصص، پروانه کسب و مکان مشخص هستند؛ باید ساز و کاری تعریف شود تا دستگاه های دخیل در این موضوع، به صورت منسجم بر شناسنامه دار و بیمه کردن آسانسورها نظارت کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان افزود: قطعات، تعمیر و نگهداری آسانسورها باید استاندارد باشد و شرکت های نصب آسانسور مسئولیت پذیر باشند.

بررسی نحوه تعامل سازمان نظام مهندسی و شهرداری ها مبنی بر ایجاد ساز و کار لازم برای جلوگیری از قرارداد با شرکت های غیرمجاز، بررسی نحوه ایجاد ضمانت اجرایی لازم برای قراردادهای تیپ مصوّب در سازمان صنعت، معدن و تجارت، ایجاد هماهنگی لازم با اتحادیه مربوطه، جهت برخورد با افراد غیرمجاز و تسریع در پلمب واحدهای فاقد پروانه و اقدام قانونی جهت برخورد با افراد فاقد صلاحیت و فاقد محل مشخص از جمله موضوعات مطرح در این جلسه بود.

بررسی نحوه جلوگیری از کارکرد آسانسورهای فاقد استاندارد، بررسی راهکار صدور گواهینامه ادواری برای آسانسورهایی که فاقد قرارداد سرویس و نگهداری با شرکت های مجاز توسط اداره استاندارد، امکان سنجی عدم صدور بیمه نامه برای آسانسورهای فاقد قرارداد سرویس و نگهداری معتبر و بررسی اجرای طرح شناسنامه دار کردن آسانسورها با استفاده از تجربه استان تهران از دیگر موضوعات مطرح در این جلسه بود.

دکمه بازگشت به بالا