فعالیت های ورزشی در مدارس منجر به کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

معاون تربیت بدنی آموزش و پرورش استان اصفهان:

فعالیت های ورزشی در مدارس منجر به کاهش ناهنجاری های اجتماعی می شود

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان اصفهان گفت:در فعالیت های ورزشی تاکید بر انجام حرکات فیزیکی دانش آموزان است که این امر می تواند نقش موثری در پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی داشته باشد.

ارک خبربه نقل ازایمنا: عبدالرضا رییسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت ورزش مدارس در نواحی و مناطق استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به شرایط فصلی و در زمان هایی که فعالیت در فضای باز امکان پذیر نیست، دانش آموزان در کلاس درس فعالیت ورزشی مختصری را انجام می دهند که این فعالیت ها در مدارس تقسیم بندی شده است.

وی با بیان اینکه برای مدارس ابتدایی ورزش هایی همانند بازی های دبستانی و بازی های بسیار ساده ای در قالب پرتاب ها، گرفتن ها و انجام مهارت های بنیادی برای دانش آموزان پیش بینی شده است،افزود:برای دانش آموزان بزرگسال فضای کلاس طوری است که نمی توانند فعالیت زیادی را انجام دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کل استان اصفهان تاکید کرد: در بخش ارزشیابی درس تربیت بدنی، بخشی به نام اطلاعات یا بخش دانشی دانش آموز وجود دارد که دانش آموزان باید اطلاعاتی در خصوص ورزش های مختلف داشته باشند. علاوه بر این دانستن اطلاعات علمی درمورد تاثیر ورزش در پیشگیری از بیماری ها و تاثیر در قدرت و استقامت بخش های مختلف بدن ضروری است، به ویژه در زمان های آلودگی هوا این اطلاعات به دانش آموزان منتقل می شود.

وی خاطر نشان کرد:بخشی از این آموزش با محوریت کتاب راهنمای معلم در کلاس ها به دانش آموزان  ارایه می شود، برای  همه دوره های تحصیلی از اول ابتدایی تا دوازدهم کتاب راهنمای معلم تهیه شده و این کتاب در اختیار معلمان تربیت بدنی قرار گرفته است که با آموزش این کتاب به دانش آموزان در واقع معلمان در کلاس درس می توانند بر اساس طرح درس و برنامه ای که دارند به دانش آموزان موارد مورد نیاز را انتقال دهند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش کل استان اصفهان درخصوص ورزش دانش آموزان در فضاهای سرپوشیده مدارس گفت: با توجه به  اینکه تعدادی از مدارس دارای فضای سرپوشیده ای مثل نمازخانه هستند و همین فضا از کلاس درس بزرگتر است، دانش آموزان می توانند از این فضای سرپوشیده برای انجام فعالیت های ورشی استفاده کنند.

رییسی با اشاره به  نقش ورزش های فکری برای دانش آموزان یادآور شد: در فعالیت های ورزشی تاکید بر روی انجام حرکات فیزیکی دانش آموزان است که این امر می تواند نقش موثری در پیشگیری از ناهنجاری های اجتماعی داشته باشد. البته بازی های فکری هم در مدارس استان انجام می شود.

وی در خصوص فعالیت های فوق برنامه در مدارس گفت: انجام  فعالیت های فوق برنامه مانند مسابقات ورزشی در کنار ساعات کلاس ورزش امری ضروری است تا معلمان تربیت بدنی از این نظر آماده تر و مجهز تر از قبل باشند و بتوانند با بالا بردن سطح اطلاعات شان درارتقای آموزش ها و انتقال به نسل جدید گام بردارند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا