۵ هزار گوشی آیفون پس از اجرای رجیستری غیرفعال شد

ارک خبر – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از غیرفعال شدن ۵ هزار گوشی آیفون پس از اجرای طرح رجیستری در کشور خبر داد.به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه امضای تفاهم نامه تامین مالی پروژه های استارتاپی و کسب و کارهای نو در بازار سرمایه با بیان اینکه حمایت از سرمایه گذاری جمعی و کسب و کارهای نو می تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد، گفت: بخشی از فعالیت کسب و کارهای جدید در پیام رسان ها نیست و نمی تواند از نوسانات آن متاثر شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه در عین حال تلاش می شود برای این نوع کسب و کارها کمترین میزان چالش وجود داشته باشد، اظهار داشت: در تمام دنیا اغتشاشات محدودیت هایی را برای کسب و کارها ایجاد می کند و در ایران نیز نرخ سکه و ارز افزایش یافت و فعالیت های بورس نیز تحت تاثیر قرار گرفت اما این تاثیرات منفی گذرا بوده و بازارها رفتارهای دراز مدت را مدنظر قرار می دهند.

وی در زمینه اجرای طرح رجیستری نیز گفت: طبق آخرین بررسی ها پس از اجرای طرح رجیستری 60 درصد از کل گوشی های آیفون فعال شده از مجاری رسمی وارد کشور شده در حالی که در گذشته این میزان کمتر از 5 درصد بود.

جهرمی همچنین به غیرفعال شدن 5 هزار گوشی همراه پس از طرح رجیستری خبر داد و افزود: البته ممکن است اشکالاتی در کار داشته باشیم که نیازمند بازنگری باشد. اعتراضاتی نیز پیرامون گرانی گوشی بعد از اجرای این طرح وجود داشت که از طریق همکاری با وزارت صنعت بدنبال حل آن هستیم.

وی یکی از دلایل افزایش قیمت گوشی تلفن همراه را رشد نرخ ارز دانست و افزود: حذف نرخ ارز مبادله ای از واردات گوشی های موبایل در این زمینه تاثیرگذار بوده ولی در عین حال ما از طریق وزارت صنعت بدنبال حذف محدودیت کانال های واردات تلفن همراه به کشور هستیم.

دکمه بازگشت به بالا