دبیر رویداد همنت فاضلاب در اصفهان اعلام کرد: هم نت فاضلاب بررسی چالش ها و فرصت ها را به دنبال دارد

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

دکتر عبدالرضا کبیری دبیر رویداد همنت فاضلاب در دانشگاه صنعتی اصفهان گفت: هم نت يک رويداد کارآفريني سه مرحله اي، مبتني بر شـــرايط بومي اقتصــادي و کارآفريني در هر منطقه است.
دکتر عبدالرضا کبيری سامانی افزود: اين رويداد از پنل بيان فرصت ها و يا با طرح مسأله شروع شده و طي آن افراد سعي مي کنند براي خلق ارزش و نيــز نشان دادن توانمندي خود به سرمايه گذار و يا صاحبان مسأله ايده پردازي کنند، تيم تشکيل دهنـد و اگر توانستند آن را به يک مدل کسب و کار تکــــرارپذير و با ارزش افزوده تبديل نمايند.
وی با اشاره به توسعه و صنعتي شدن جوامع و تغيير اقليم که منجر به کاهش منابع آب در دسترس در بسياري از نقاط جهان از جمله ايران شده است، ادامه داد: توجه به فاضلاب و مديريت صحيح آن، به عنوان يک منبع آبي دائم و مطمئن، اهميت بسياري يافته است و همچنين اثرات زيان بار مديريت ناصحيح آن بر محيط زيست و بهداشت عمومي، اهميت ارائه راهکارهايي براي حل معضلات مربوط به اين بخش را بيش از پيش روشن مي‌ نماید.
عضو هیأت علمی دانشکده مهندسی عمران دانشگاه صنعتی اصفهان، اضافه کرد: با وجود پژوهش‌ها و اقدامات گوناگون و عمده در خصوص مسائل مربوط به فاضلاب، همچنان راهي طولاني براي رسيدن به اهداف مدنظر در پيش است و براي غلبه بر چالش‌هاي پيش رو، لازم است مديران، متخصصان، علاقه‌مندان و تمام مردم هر کدام وظيفه خود را در قبال اين چالش‌ها به درستي دانسته و به آن عمل نمايند.
وی به برگزاری موفق هم نت آب در مهرماه سال گذشته اشاره و تصریح کرد: در بهمن ماه سال جاری نیز شاهد برگزاري رويداد هم نت فاضلاب به مدت سه روز خواهيم بود که به همت پژوهشکده آب و فاضلاب دانشگاه صنعتي اصفهان، بنياد ملی نخبگان استان و شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان، در دانشگاه صنعتي اصفهان برگزار خواهد شد.
کبیری افزود: در هم نت فاضلاب به دنبال بررسي چالش‌ها و فرصت‌هاي موجود در اين صنعت به منظور خلق ارزش و ارتباط با سازمان هاي ذيربط و پيگيري موضوع تا يافتن راهکارهايي نو و تبديل آن به مدل هاي قابل اجرا و تکرارپذير هستيم.
وی با اشاره به تشريح و يافتن راه حل چالش هاي صنعت فاضلاب بعنوان هدف اصلی برگزاری این رویداد، گفت:کنترل وحذف سوسري ها در شبکه فاضلاب، کنترل و حذف بو در شبکه‌هاي جمع آوري و تصفيه خانه‌هاي فاضلاب، بهسازي و بازسازي شبکه‌هاي فاضلاب با تأکيد بر بومي سازي روش‌ها، کنترل خوردگي در شبکه فاضلاب، حذف جلبک با استفاده از دانش بومي و بهبود فرآوري لجن و کاهش حجم آن، از جمله محورهای این رویداد خواهد بود.
دبیر رویداد کارآفرینی هم نت فاضلاب، بومي سازي ساخت تجهيزات مرتبط با تصفيه فاضلاب، متناسب سازي ساخت پکيج تصفيه فاضلاب خانگي با نيازها و دانش روز و ارتقاء کيفيت پساب خروجي از نقطه نظر بارميکروبي را دیگر محورهای این رویداد عنوان کرد.
کبیری به بیان حمایت های پیش بینی شده جهت طرح های برتر این رویداد پرداخت و تصریح کرد: ارائه گواهي تأييد فني محصول در صورت تأييد از سوي شرکت آبفا، ارايه مشاوره هاي فني از سوي کارشناسان ذيربط در راستاي امکان سنجي و تسريع فرآيند اجراي پايلوت، رسيدن به چارچوب توافق اوليه به منظور عقد قرارداد همکاري با شرکت آبفا و معرفي طرح هاي منتخب به بهره بردارن، پيمانکاران و صنايع پيشرو با هدف تجاري-سازي و توسعه بازار، از جمله این حمایت ها خواهد بود.
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی اصفهان ادامه داد: معرفي طرح هاي منتخب به ساير شرکت هاي طرف قرارداد آبفا و شرکت مهندسي آب و فاضلاب کشور براي قرارگيري در ليست محصولات و خدمات کاربردي، حمايت تجهيزاتي و امکانات از قبيل فضاي کاري وآزمايشگاه جهت انجام آزمايشات و تکميل در جهت توليد نمونه اوليه يا اجراي پايلوت و بسترسازي براي ارتباط طرح هاي منتخب با شرکت هاي سرمايه گذار در صنعت آب و فاضلاب کشور، دیگر حمایت های پیش بینی شده جهت طرح های برتر رویداد کارآفرینی هم نت فاضلاب است.
وی آخرین مهلت ارسال طرح به این رویداد را 15 دی ماه جاری عنوان کرد و افزود: پيش‌رويداد (ارائه طرح‌ها) هم نت فاضلاب 24 الی 26 دی ماه و رویداد اصلی نیز 24 الی 26 بهمن ماه به میزبانی دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار خواهد شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا