انتقال کارخانه کارتن سازی از شهرک صنعتی خیام قطعی شد

پایگاه خبری ارک خبر-مشهد:

انتقال کارخانه کارتن سازی از شهرک صنعتی خیام قطعی شد

معاون پایش و نظارت اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: انتقال کارخانه کارتن سازی به دلیل آلودگی بو از محل فعلی آن در شهرک صنعتی خیام نیشابور قطعی است.

ارک خبربه نقل ازایرنا:محمد عرفانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: فعالیت این واحد تولیدی به شکل طبیعی ‘آلودگی بو’ ایجاد می کند و این مساله موجب آزردگی ساکنان مناطق مسکونی نزدیک شهرک صنعتی خیام شده است.

وی به حجم بالای سرمایه گذاری در این کارخانه و نیز ضرورت تامین فضایی سالم برای ساکنان و جلوگیری از میان رفتن فرصتهای شغلی اشاره و بیان کرد: با نظرداشت همه این مسائل انتقال کارخانه کارتن سازی به محل جدید مورد توافق قرار گرفته است. مکان جدید برای انتقال در اطراف شهرجدید بینالود منطقه ای کاملا بیایانی و خارج از حریم شهر است.
معاون اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: پیگیری انتقال این واحد صنعتی در استانداری مطرح است و روند انتقال آن به محل جدید دو سال به طول می انجامد.
وی گفت: استانداری خراسان رضوی همه دستگاههای متولی و دخیل در امر انتقال را مکلف به همکاری و تسهیل روند انتقال این واحد صنعتی کرده است.
عرفانی افزود: ماهیت فعالیت کارخانه بازیافت کاغذ و تولید کارتن به واسطه خمیر حاصل از بازیافت کاغذ تصاعد بو در فضا و محیط اطراف است. استفاده از دستگاه مکش بو برای کاهش شدت آن در خروجی این واحد و استفاده از درپوش در تصفیه خانه برای کاهش بار آلودگی از جمله اقدامات شایان توجه و مورد تائید سازمان محیط زیست می باشد که از سوی این واحد تاکنون انجام شده است.
کارخانه پردیس کاغذ از سال 1390 با سرمایه گذاری مشترک خارجی و داخلی فعال شد و تاکنون برای 180 نفر ایجاد شغل کرده است. 22 میلیون دلار حجم کل سرمایه گذاری و هزینه راه اندازی این واحد صنعتی بوده که 15 میلیون دلار آن به صورت مستقیم از سوی سرمایه گذار خارجی تامین شده است.
در زمان تاسیس و راه اندازی این واحد صنعتی با توجه به ضرورت تامین امنیت سرمایه خارجی، سرمایه گذار مجوزهای لازم را از شرکت شهرکهای صنعتی و محیط زیست خراسان رضوی اخذ کرده بود اما توسعه نامتوازن شهرکهای مسکونی در نزدیکی شهرک صنعتی خیام طی دو سال اخیر منجر به بروز مشکل شد. ماهانه پنج هزار تن کاغذ کارتن در کارخانه پردیس تولید می شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا