مجمع مشورتی توسعه شهرستان‌ها عامل قرارگیری ریل توسعه در مسیر صحیح

ارک خبر- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی گفت: مجمع مشورتی توسعه شهرستان‌ها می‌تواند بطور هم‌افزا، قطار توسعه استان را در ریل صحیح توسعه قرار دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، داوود بهبودی در جلسه مجمع مشورتی توسعه شهرستان آذرشهر با بیان کلیاتی در رابطه با فلسفه تشکیل مجمع مشورتی توسعه شهرستان، اظهار کرد: توسعه، مطالبه تمامی جوامع بوده و کشور ما نیز این مطالبه را دارد که انطباق ویژگی‎ها و مولفه‌های اقتصاد مقاومتی با مابازاهای آن در توسعه بیانگر این حقیقت است.

وی افزود: برای تحقق امر توسعه و اقتصاد مقاومتی ناچاریم به طرف تحقق این مولفه‌های مشترک در جامعه برویم.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان بیان کرد: مردم محور و مشارکتی بودن مدیریت جامعه در همه ابعاد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی از جمله مهمترین مولفه‌های توسعه و یا اقتصاد مقاومتی است.

بهبودی تشریح کرد: سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به عنوان متولی توسعه و دبیرخانه اقتصاد مقاومتی برآنست با بسترسازی مناسب، حضور و مشارکت مردم و نخبگان جامعه را در تصمیم سازی‌ها و ترسیم مسیر توسعه استان و شهرستان‌ها فراهم کند.

وی تاکید کرد: تشکیل مجمع مشورتی توسعه در یکایک شهرستان‌های استان می‌تواند بصورت هم‌افزا قطار توسعه استان را در ریلی صحیح که همانا مردمی بودن است به حرکت درآورد.

وی متذکر شد: کشورهای صادرکننده نفت با روش‌های سنتی اتکا بر درآمدهای نفتی هرگز به توسعه نخواهند رسید و این مهم جز با بازگشت به بطن مردم و بهره‌گیری از پتانسیل عظیم نهفته در میان مردم دست یافتنی نیست؛ اگر کسی کماکان منتظر بماند تا دولت توسعه را محقق سازد مطمئن باشد چنین امری هرگز اتفاق نخواهد افتاد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان خاطرنشان کرد: توسعه اقتصادی ترکیبی غلط است، چرا که توسعه مفهومی چندساحتی و چندبعدی بوده و نمی‌تواند تنها در یک بخش خاص همچون اقتصاد اتفاق بیفتد و بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی نادیده گرفته شود.

بهبودی یکی از نشانه‌های یک جامعه توسعه یافته را پرسشگر شدن جامعه خواند و افزود: اگر در جامعه‌ای روحیه پرسشگری از قدرت بصورت علمی و منطقی شکل گیرد می‌توان به بروز نشانه‌های توسعه یافتگی در آن جامعه امیدوار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا