تدوین نقشه راه برای کاهش تصادفات و تلفات

ارک خبر- رئیس پلیس راهور ناجا از رایزنی‌های مختلف برای وضع قوانین مرتبط با ایمنی و رفتار رانندگان در مجلس شورای اسلامی خبر داد و اعلام کرد : نقشه راهی برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در حال تدوین است.
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، سردار تقی مهری با بیان اینکه سالانه بیش از یک میلیون و 250 هزار نفر در تصادفات کشته و 55 میلیون نفر نیز به همین علت در دنیا مجروح می‌شوند، افزود: آمار تلفات و خسارات ناشی از تصادفات رانندگی در دنیا بسیار بالا است و به همین علت سال‌های 2010 تا 2020 دهه اقدام و عمل برای کشورها انتخاب شده که همه کشورهای دنیا این را پذیرفته‌اند.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار کرد: شمار جان باختگان سوانح رانندگی در کشور از 28 هزار نفر در سال 84 به 16 هزار نفر کاهش یافته که این کاهش بسیار چشمگیر، قابل تقدیر است.

سردار مهری به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی با هدف ترویج فرهنگ رانندگی قانونمند اشاره و تصریح کرد: از همیاران پلیس می‌توان به عنوان یک طرح موفق، مثبت و نتیجه محور نام برد.

سردار مهری، در ادامه انسان، راه و وسیله نقلیه را 3 عامل تاثیرگذار در تصادفات برشمرد و خاطرنشان کرد: شیوه امداد و نجات و نیز وضع قوانین و مقررات مناسب جزء عوامل اصلی در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن به شمار می‌آید.

وی از رایزنی‌های مختلف برای وضع قوانین مرتبط با ایمنی و رفتار رانندگان در صحن مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: نقشه راهی برای کاهش تصادفات و تلفات ناشی از آن در حال تدوین است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا