پرداخت ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی

ارک خبر- معاون اشتغال کمیته امداد آذربایجان شرقی از اجرای ۳۸۰۹ طرح به‌منظور اشتغال مددجویان کمیته امداد در استان خبر داد، گفت: طی سال جاری نزدیک به ۵۳ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی پرداخت کرده‌ایم.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، یونس فاتح در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به اینکه به‌منظور ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش کمیته امداد بیش از 3 هزار و 809 طرح اشتغال‌زا طی سال جاری در آذربایجان شرقی عملیاتی شده است، اظهار کرد: با توجه به شعار سال و تحقق آن کمیته امداد استان بر همین اساس به سیاست توانمندسازی و خودکفایی مددجویان با پرداخت تسهیلات اشتغال بیش از پیش توجه می‌کند.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی ادامه داد: از مجموع طرح‌های عملیاتی شده بیشترین طرح‌ها مربوط به بخش دام‌پروری با یک هزار و 390 طرح، 1000 طرح در حوزه صنایع‌دستی، 303 طرح در حوزه خدمات و 114 طرح در بخش کشاورزی بوده که کمیته امداد تسهیلات پرداخت کرده است.
فاتح از پرداخت نزدیک به 53 میلیارد تومان تسهیلات اشتغال به مددجویان تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی طی سال جاری خبر داد، افزود: 35 میلیارد تومان از مجموع تسهیلات پرداخت‌شده از محل منابع بانک‌ها و مابقی از منابع داخلی کمیته امداد استان تأمین و پرداخت‌شده است.
وی بابیان اینکه امسال کارشناسان فنی کمیته امداد بر طرح‌های اشتغال 57 هزار بار نظارت کرده‌اند، گفت: طرح‌های اشتغال‌زا که در استان اجرا می‌شود در زمینه 2 هزار و 211 طرح خودکفایی، 1151 طرح توان‌افزایی و 447 طرح کارانگیزی بوده است.
معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه در طول سال جاری 8 میلیارد و 370 میلیون ریال برای ایجاد فرصت‌های شغلی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مددجویان کمیته امداد آذربایجان شرقی هزینه کرده‌ایم، گفت: از این مجموع هزینه کرد 6 میلیارد و 270 میلیون ریال صرفاً برای ایجاد فرصت‌های شغلی جهت اشتغال مددجویان این نهاد بوده است.
فاتح در پایان ایجاد اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت کمیته امداد استان را از دیگر اولویت‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: در طول 9 ماهه امسال 70 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به فارغ‌التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت کمیته امداد آذربایجان شرقی در قالب 411 وام پرداخت کرده‌ایم.

دکمه بازگشت به بالا