افزایش ۵۰ هزار مشترک گاز آذربایجان شرقی

ارک خبر- مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی با اشاره به افزایش ۵۰ هزار مشترک گاز در سال جاری، گفت: با اتمام پروژه‌های در دست اجرا در ۲۰۲ روستای استان میزان بهره‌مندی جمعیت روستایی آذربایجان شرقی به ۹۸ درصد می‌رسد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، رضا توحیدی در جمع خبرنگاران از گسترش شبکه گازرسانی در سطح 900 کیلومتر در آذربایجان شرقی خبر داد و اظهار کرد: شبکه گازرسانی 733 کیلومتری در روستاها و 122 کیلومتری در شهرهای آذربایجان شرقی گسترش داده‌ایم و این میزان شبکه‌گذاری در طول 9 ماهه امسال اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی بابیان اینکه روستایی که تا به امروز از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند نشده‌اند عمدتاً در مناطق صعب‌العبور و دورافتاده قرار دارند، افزود: خوشبختانه با همت و پشتکاری در بین همکاران ما وجود دارد موجب شده تا در بحث گسترش شبکه گاز در طول سال جاری و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد رشد 10 درصدی باشیم.

وی از افزایش 50 هزار مشترک روستایی و شهری گاز در طول 9 ماهه سال جاری در آذربایجان شرقی خبر داد، گفت: امسال با گسترش شبکه گازرسانی در مناطق روستایی و شهری استان زمینه‌ای فراهم شد تا 50 هزار مشترکی که تاکنون از نعمت گاز بی‌بهره بودند از این نعمت خدادادی بهره‌مند شوند.

توحیدی با تأکید بر اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها و پروژه‌های در دست اجرا میزان برخورداری جمعیت روستایی استان از گاز طبیعی از 92 درصد به 98 درصد افزایش می‌یابد، ابراز داشت: در حال حاضر 100 درصد جمعیت شهری آذربایجان شرقی از نعمت گاز بهره‌مندند و حال که پروژه گازرسانی به 202 روستای استان اجرا می‌شود با اتمام این پروژه‌ها بهره‌مندی جمعیت روستایی از گاز به 98 درصد می‌رسد.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در ادامه سخنان خود به گازرسانی به 653 واحد صنعتی آذربایجان شرقی اشاره کرد، گفت: 653 واحد صنعتی آذربایجان شرقی که جدیدالاحداث هستند اما از سوخت مایع استفاده می‌کنند در راستای بهره‌مندی این واحدها از گاز طبیعی، گازدار شدن این واحدهای صنعتی جزو برنامه‌های شرکت گاز استان در سال جاری و آینده است.

وی با اشاره به اینکه امسال گازرسانی به 134 واحد صنعتی آذربایجان شرقی را هدف‌گذاری کرده‌ایم، گفت: این تعداد واحد صنعتی معادل 21 درصد بوده و سعی می‌کنیم تا پایان سال جاری میزان بهره‌مندی واحدهای صنعتی بدون گاز استان را به 40 درصد برسانیم.

توحیدی با ذکر اینکه صیانت از تولید و اشتغال جزو محورهای مورد توجه شرکت گاز استان بوده که در همین راستا طی سال جاری برای گازرسانی به واحدهای صنعتی آذربایجان شرقی 400 میلیارد ریال هزینه کرده‌ایم، تصریح کرد: به‌منظور صیانت از تولید و اشتغال که جزو محورهای فعالیت شرکت گاز است در راستای حفظ محیط‌زیست و تحقق منویات مقام معظم رهبری 7 هزار و 570 واحد صنعتی بزرگ و کوچک استان گازدار شده‌اند.

مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان شرقی در پایان با تأکید بر اینکه تا به امروز در سطح استان بیش از 19 هزار و 740 کیلومتر شبکه‌گذاری گاز داریم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک و نیم میلیون مشترک از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند که اگر از نظر محل سکونت حساب کنیم 62 شهر و بیش از یک هزار و 822 روستای آذربایجان شرقی را شامل می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا