اجرای عملیات سراسری ترمیم مسیر بی‌.آر.تی با استفاده از آسفالت پلمیری

ارک خبر- معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز از اصلاح و ترمیم مسیر بی‌.آر.تی با آسفالت سرد پلیمری خبر داد.

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، محمدحسین اسحقی با اعلام این خبر اظهار کرد: عملیات اصلاح و سامان‌‌دهی خط اتوبوس‌‌های بی‌.آر.تی، طی روزهای گذشته، با توزیع و تحکیم آسفالت سرد پلیمری، از میدان راه‌آهن آغاز شده‌است.

وی با بیان این‌که علی رغم سردی هوا، آسفالت پلمیری در سایر محدوده‌های مسیر بی‌.آر.تی نیز ادامه خواهد داشت، افزود: امیدوارم با همراهی وضعیت آب‌وهوا، این پروژه تا دو هفته آینده در تمام مسیر خط ویژه اتوبوس، عملیاتی شود.

وی با اشاره به مزیت‌های آسفالت‌ پلمیری، بیان کرد: این تکنیک، با سرعت و سهولت زیادی اجرا شده و نقش موثری در کاهش هزینه‌ آسفالت‌ریزی مجدد خواهد داشت.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز با بیان این‌که بهترین کارکرد آسفالت پلمیری مربوط به موج‌برداری و رفع چاله‌های آسفالت است، خاطرنشان کرد: آسفالت پلیمری، نوعی آسفالت سرد است که در کمترین زمان قابلیت کمپکت دارد، به طوری که پس از گذشت سه ساعت از زمان اجرا و انجام عمل تراکم ، مسیر برای عبور ترافیک کاملاً قابل بازگشایی است.

وی ماندگاری و استحکام بالا و مقاومت در برابر نفوذ برف و باران را از دیگر مزیت‌های این روش خواند.

وی با اشاره به سازگاری نسبی آسفالت پلیمری با محیط زیست، گفت: آسفالت پلیمری فاقد حلال های نفتی است، از این رو می‌توان این روش آسفالت‌ریزی را تا حدود زیادی، دوستدار محیط زیست دانست.

معاون فنی و عمرانی شهردار تبریز ادامه داد: با توجه به مزیت‌های مهم این روش، این آسفالت، خریداری شده و در دسترس تیم‌های خدمات شهری و کارگاه‌های امانی قرار خواهد گرفت تا در برنامه‌های لکه‌گیری زمستانی استفاده شود.

دکمه بازگشت به بالا