اعلام تعطیلی مدارس در دقیقه ۹۰/ بخشنامه کارساز نیست

پایگاه خبری ارک خبر- اردبیل:

گلایه شهروندان اردبیلی

اعلام تعطیلی مدارس در دقیقه ۹۰/ بخشنامه کارساز نیست

 روند اعلام تعطیلی مدارس استان اردبیل در شرایط نامناسب جوی به دلیل تاخیر در زمان اطلاع رسانی عمومی گلایه شهروندان را به دنبال داشته است.

به گزارش ارک خبربه نقل از مهر، با وجود اینکه بارش اخیر برف و برودت هوا طی یک هفته گذشته بارها از سوی هواشناسی و همچنین از سوی رسانه‌های استان اطلاع‌رسانی شده اما اعلام زمان تعطیلی مدارس آن هم در دقیقه ۹۰ با انتقاد شهروندان همراه است.

هواشناسی و مدیریت بحران استان اردبیل اعلام کرده‌اند که برودت و کاهش ۱۰ درجه‌ای دمای هوا در پی بارش برف رخ خواهد داد و احتمال یخبندان در برخی مناطق پیش‌بینی می‌شود و اطلاع‌رسانی هواشناسی حتی شامل وضعیت جوی ۲۴ ساعت آینده هر شهر بوده و به سادگی از سایت این اداره کل قابل دریافت است.

با این وجود طی سه روز گذشته روند اعلام تعطیلی مدارس، والدین و دانش آموزان را سردرگم کرده و حتی افزایش شیوه های اطلاع‌رسانی به مردم نیز در بهبود روند اطلاع‌رسانی مؤثر نبوده است.

بطوریکه مدیر کل آموزش‌وپرورش استان اردبیل در پاسخ به گلایه‌های مطرح شده از سوی شهروندان اردبیلی تصریح کرد: ۱۹ ناحیه آموزشی در استان داریم که مطابق بخشنامه شورای آموزش‌وپرورش استان اطلاع‌رسانی تعطیلی مدارس با اعلام نظر از سوی فرماندار هر شهرستان و رئیس آموزش‌وپرورش نواحی انجام می‌شود.

احمد ناصری به خبرنگار مهر تصریح کرد: برای اعلام تعطیلی سری صبح دو ساعت مشخص شده که اعلام اول ساعت ۲۲ شب و اعلام دوم ساعت ۶:۳۰ صبح است.

وی افزود: برای اعلام تعطیلی مدارس در سری بعدازظهر نیز نواحی نظر خود را تا ساعت ۱۰ صبح همان روز بیان کنند.

وی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استان بعد از جمع‌بندی نظرات اعلامی از طریق سایت این اداره کل، کانال تلگرامی، صداوسیما و سامانه ۲۸۸۰ تعطیلی مدارس را اعلام می‌کند، اضافه کرد: در خصوص تصمیم‌گیری برای تعطیلی مدارس یک شهر خاص چنانکه ذکر آن رفت روسای نواحی و فرمانداران تصمیم‌گیری می‌کنند.

با وجود اینکه روند اعلام شده از سوی مدیر کل آموزش‌وپرورش استان معقول است، به نظر می‌رسد نسبت به نحوه اجرا بی‌توجهی شده و در برخی مواقع اطلاعیه تعطیلی مدارس در ساعت مقرر اعلام نمی‌شود.

بطوریکه در این سه روز برخی والدین از اطلاع‌رسانی دیرهنگام و یا بی‌توجهی به شرایط جوی محل سکونت خود به جد گله‌مند بوده و خواستار توجه آموزش‌وپرورش به نحوه اطلاع‌رسانی در تعطیلی مدارس شده‌اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا