سه میلیون و 100 هزار نفر واجد شرایط اخذ کارت ملی هوشمند درآذربایجان شرقی

ارک خبر- مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی گفت: سه میلیون و 100 هزار نفر واجد شرایط برای اخذ کارت هوشمند ملی هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛احد جودی مدیرکل ثبت احوال آذربایجان شرقی با بیان اینکه در آذربایجان شرقی سه میلیون و 100 هزار نفر واجد شرایط برای اخذ کارت هوشمند ملی هستند، از تکمیل زیرساخت ها برای صدور کارت هوشمند ملی در سطح استان خبر داد.

وی افزود: روزانه نزدیک به سه هزار نفر در استان برای ثبت نام کارت هوشمند ملی مراجعه می کنند که این میزان می تواند تا بیش از پنج هزار نفر افزایش یابد.

وی گفت: 50 درصد مردم این استان معادل 1.5 میلیون نفر صاحب کارت هوشمند ملی شده اند.

جودی با بیان اینکه صدور شناسنامه ماشینی گامی در راستای کاهش جعلیات است، اضافه کرد: طی سال گذشته 134 مورد جعل شناسنامه در استان شناسایی شد که این میزان با صدور شناسنامه های جدید ماشینی، امسال به 34 مورد کاهش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه همزمان برای ثبت نام کارت هوشمند ملی شناسنامه ماشینی نیز همزمان صادر می شود، گفت: برای بهبود خدمات و تسریع در انجام کارهای اداری ضروری مردم تلاش داریم مجوز خدمات بدون کپی را از سازمان مرکزی بگیریم.

جودی ابراز امیدواری کرد در صورت تصویب مجلس و با کاربردی کردن کارت هوشمند ملی، شناسنامه از گردونه زندگی عمومی مردم خارج شود.

وی از سازمان ثبت احوال به عنوان مغز آماری و اطلاعاتی هویت اشخاص نام برد و افزود: با تعامل و همکاری بین سازمان ها و نهادهای دولتی و بانکی می توان از این آمار به نفع مردم استفاده کرد.

مدیرکل ثبت احوال استان، از ثبت 51 هزار و 636 نفر واقعه تولد در 9 ماهه امسال در آذربایجان شرقی نیز خبر داد و افزود: در شهرستان بستان آباد یکهزار و 612 واقعه تولد ثبت شده است.

وی افزود: شهرستان بستان آباد با ثبت 612 مورد ازدواج رتبه 11 استانی را به خود اختصاص داده است.

دکمه بازگشت به بالا