غنی سازی شیر، آرد و روغن با ویتامین D شروع شد

ارک خبر- یک مسؤل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه تمام دختران و پسران دبیرستان ماهانه یک قرص ویتامین دی ۵۰ دریافت می‌کنند از غنی سازی شیر، آرد و روغن با ویتامین D در یک استان کشور خبر داد.
به گزارش سلامت خبرگزاری تسنیم، زهرا عبداللهی یکی از برنامه‌های در خصوص پیشگیری در کمبود ویتامین دی را مکمل یاری با ویتامین دی بیان کرد و گفت: طبق مطالعه سال 93 در سطح کشور برای گروه های مختلف در قالب طرح تحول سلامت شروع کردیم و تمام دختران و پسران دبیرستان براساس دستورالعمل، ماهانه یک قرص ویتامین دی 50هزار دریافت می‌کنند.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین زنان سالمند و میان سال به هنگام مراجعه به پایگاه سلامت یک عدد قرص ویتامین دی دریافت می‌کنند تا بتوان از این طریق کمبود ویتامین دی را در این گروه سنی کنترل کرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر آرد مصرفی در نان‌های تولیدی با آهن و اسید فولیک غنی شده اند، افزود: غنی سازی شیر، آرد و روغن با ویتامین دی در یک استان به صورت پایلوت شروع شده است.

به گزارش وبدا-عبداللهی با اشاره به طرح مکمل یاری در مدارس و دبیرستانهای دخترانه، گفت: این طرح با هدف کنترل و پیشگیری از فقر آهن و کم خونی در دختران نوجوان در صورت گرفته است چرا که در این سنین کم خونی و فقر آهن موجب تضعیف سیستم ایمنی بدن و کاهش سرعت رشد و یادگیری می‌شود.

وی افزود: با کمک وزارت آموزش و پرورش هفته ای یک قرص آهن در 4 ماه تحصیلی به دانش آموزان دختر مقطع متوسطه داده می‌شود و طبق مطالعات کشوری، با این برنامه‌ها تا 25 درصد کم خونی و کمبود آهن در دختران بالغ کاهش یافته است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا