200 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند

ارک خبر- رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت:بیش از 200 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.
200 هزار زن سرپرست خانوار تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستندپرویز فتاح رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در گفتگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره نحوه حمایت از زنان سرپرست خانواده گفت: بیش از یک میلیون نفر از خانواده هایی که خانم ها سرپرست آنها هستند را حمایت می کنیم.

فتاح با تاکید بر اینکه حمایت از زنان سرپرست خانواده از دغدغه های کمیته امداد است، گفت: اگر حمایت از این خانواده ها به شیوه درست و منطقی انجام شود ثمرات زیادی خواهد داشت و اگر انجام وظیفه در این موضوع به صورت کامل انجام نشود، تبعات منفی و آسیب هایی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه سرپرست خانواده، نان آور خانواده محسوب می شود، گفت: این زنان به دلایل مختلفی مانند طلاق، فوت همسر و یا از کار افتادگی همسر و غیره به عنوان نان آور خانواده هستند.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه پرداخت مستمری بخشی از رویکرد حمایت از زنان سرپرست خانواده است، گفت: بحث درمان و بیمه این افراد و بحث آموزش زنان سرپرست خانواده برای اشتغال خانگی از اولویت های ما است.

فتاح با اشاره به آسیب های اشتغال زنان به دور از خانواده گفت: ما اعتقاد نداریم خانم ها برای اشتغال باید از خانه دور شوند چون از بچه ها دور شده و بچه ها رها می شوند و آسیب های دیگری در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه رویکرد اشتغالزایی برای زنان سرپرست خانواده شغلی است که در خانه انجام شود، گفت: شعلی که برای زنان سرپرست خانواده ایجاد می کنیم شغلی است که در خانه انجام شود. گلدوزی، خیاطی، تولیدات دستی از این قبیل شغل ها هستند که به اعتقاد من کمیته امداد در این زمینه موفق عمل کرده است.

رئیس کمیته امداد با تاکید بر اینکه اولویت ما تکمیل بیمه زنان سرپرست خانواده است، گفت: خوشبختانه بیش از 200 هزار زن سرپرست خانواده تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و ما بیش از ده سال است که برای این زنان بیمه پرداخت می کنیم. به محض اینکه این افراد 55 ساله شدند بازنشسته محسوب می شوند و یک سوم حقوق و مزایا را دریافت می کنند و دیگر نیازی نیست تحت پوشش کمیته امداد باشند.

فتاح با تاکید بر اینکه همه باید از این خانواده ها حمایت کنیم، گفت: طبق پیشنهادی که به دولت و مجلس داده ایم میخواهیم تعداد زنانی را که تحت پوشش بیمه قرار داده ایم، افزایش دهیم.

وی افزود: علاوه بر بیمه تامین اجتماعی، سه سال است که همه خانواده ها را بیمه درمان و حوادث کرده ایم.

رئیس کمیته امداد با اشاره به اینکه تاثیرات این رویکرد با گذشت زمان مشخص می شود،گفت: شاید زنان سرپرست خانوار در حال حاضر متوجه ضرورت این امر نشوند چون امروز این امر محسوس نیست اما با دوراندیشی هوشمندانه ای برنامه ریزی شده است.

فتاح در پایان گفت: رویکردی که در دنیا برای حمایت از نیازمندان انجام می شود، پخش کردن پول و دادن وام نیست بلکه از طریق بیمه افراد نیازمند است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا