قیمت ارز قطعا کاهش می‌یابد/ مردم در دلار سرمایه‌گذاری نکنند

ارک خبر- رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر ذخایر مناسب ارزی کشور گفت: قیمت ارز طی روزهای آینده قطعا کاهش می یابد و به مردم توصیه می شود تا برای سرمایه گذاری، دلار نخرند.
به گزارش خبرنگار مهر، ولی الله سیف در حاشیه همایش بانکداری الکترونیک در جمع خبرنگاران با اشاره به نوسانات شدید نرخ ارز طی روزهای گذشته گفت: نرخ ارز قطعا طی روزهای آینده کاهش خواهد یافت؛ چرا که ذخایر بانک مرکزی در حد بسیار مناسبی است و جای نگرانی از این بابت وجود ندارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار مهر افزود: قیمت نفت افزایش پیدا کرده و درآمدهای ارزی نیز هم اکنون بالا رفته و در وضعیت مناسبی قرار دارد؛ بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در بازار ارز وجود ندارد و قطعا طی روزهای آینده نرخ ارز کاهش خواهد یافت.

رئیس کل بانک مرکزی تصریح کرد: به مردم به هیچ عنوان توصیه نمی کنیم تا در بازار ارز سرمایه گذاری کنند، چرا که تجربه نشان داده طی سال های گذشته سرمایه گذاری در خرید ارز هیچ گاه سودآور نبوده است به این معنا که اگر فردی پول خود را در نظام بانکی با همان نرخ های مصوب سپرده گذاری کرده بود، طی پنج سال گذشته ۸۰ درصد سود کرده بود؛ در حالی که از سال ۹۲ تاکنون افزایش نرخ ارز تنها ۵۰ درصد بوده است، بنابراین سرمایه گذاری درخرید ارز به هیچ عنوان سودآور نیست.

دکمه بازگشت به بالا