آموزش و پرورش اصفهان با کمبود نیروی انسانی مواجه است

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

مدیر گروه طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان؛

آموزش و پرورش اصفهان با کمبود نیروی انسانی مواجه است

 مدیرگروه طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: دستگاه عظیم تعلیم و تربیت این استان با کمبود نیروی انسانی مواجه است که باید هرچه زودتر برای آن چاره اندیشی شود.

‘ ارک خبربه نقل ازایرنا:علیرضا عابدی ‘ روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از دلایل بحرانی شدن کمبود نیروی انسانی بازنشستگی و همچنین اجرای عجولانه نظام آموزشی 6،3،3 است که بدون فراهم کردن زیرساخت های لازم از جمله، نیروی انسانی، فضا و محتوا در مدارس اجرا شد.
سند تحول بنیادین و اجرای نظام آموزشی 6،3،3 در سال 91 اجرا شد.
وی با بیان اینکه دستگاه تعلیم و تربیت نیازمند نیروی انسانی متعهد و توانمند است گفت: باتوجه به گستره پوشش این دستگاه عظیم آموزشی و پرورشی، عدم وجود نیروهای توانمند کل جامعه را متضرر می کند.
مدیر گروه طرح و برنامه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: براساس پیگیری ها و بررسی های انجام شده برای سال تحصیلی آینده در مقطع ابتدایی با وجود به کارگیری 29 هزار معلم با کمبود 768 نیرو و در مقطع متوسطه و هنرستان ها با کمبود 276 نیروی متخصص مواجه هستیم.
وی یادآور شد: هم اکنون در 6 ناحیه آموزش و پرورش استان اصفهان بیش از 795 هزار دانش آموز مشغول به تحصیل هستند که بیش از 107 هزار دانش آموز در مراکز غیردولتی و بیش از 688 هزار دانش آموز در مراکز دولتی در حال کسب علم و دانش هستند.
عابدی خاطرنشان کرد: در دوره ابتدایی در سال تحصیلی جاری بیش از 148 هزار نفر مشغول به تحصیل هستند که این آمار در سال آینده به بیش از 151 هزار نفر خواهد رسید و علاوه بر کمبود معلم به دلیل بیشترین تراکم دانش آموزان در این مقطع تحصیلی با مشکل کمبود فضا نیز مواجه خواهیم شد.
وی، کمبود اعتبارات را از جمله مشکلات مهم دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان بیان کرد و گفت: در سال آینده به دلیل کمبود بودجه، آموزش و پرورش این استان باید به سمت طرح خرید خدمات آموزشی برای تامین 30 درصد کسری نیروها برود و تعداد نیروهای خرید خدمات بویژه برای مقطع متوسطه از 2 هزار نفر در سالجاری به چهار هزار نفر در سال آینده می رسد.
پیش از این نیز سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان در همایش شوراهای آموزش و پرورش استان اصفهان گفته بود: سند تحول بنیادین و اجرای نظام آموزشی 6 – 3- 3 در سال 91 با شتاب زدگی انجام شد و اجرای آن به مشکلات ساختاری تعلیم و تربیت اضافه شد.
بگفته ‘ محمدجواد احمدی ‘ این نظام آموزشی در حالی اجرا شد که هنوز فضا، محتوا و نیروی انسانی برای آن مهیا نشده بود.
هم اکنون دستگاه تعلیم و تربیت استان اصفهان متشکل از 850 هزار دانش‌ آموز، بیش از 50 هزار معلم شاغل و 30 هزار بازنشسته و بیش از پنج هزار مدرسه است.

دکمه بازگشت به بالا