ادارات موظف‌اند زمان پاسخگویی را مشخص کنند/ تخصیص وام 9 درصد برای نجات روستاها

پایگاه خبری ارک خبر-اصفهان:

معاون رئیس‌جمهور در جمع مسؤولان شرق اصفهان:
ادارات موظف‌اند زمان پاسخگویی را مشخص کنند/ تخصیص وام 9 درصد برای نجات روستاها
معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری رئیس‌جمهور گفت: نخستین مشکل مردم، طولانی شدن گرفتن یک پاسخ و بروکراسی اداری است، این که رئیس‌جمهور حقوق شهروندی را مطرح کرده یعنی در هر اداره‌ای تابلویی را نصب کنند که حداکثر زمان جوابدهی چقدر است.

به گزارش ارک خبر، ابوالفضل رضوی صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات شهرستان اصفهان با حضور مسؤولان شرق شهرستان اصفهان و نمایندگان مجلس اظهار کرد: به گفته امام راحل باید منت مردم را کشید و برای آن‌ها خدمت کرد.

وی افزود: نخستین مشکل، طولانی شدن گرفتن یک پاسخ و بروکراسی اداری است؛ این که رئیس‌جمهور حقوق شهروندی را مطرح کرده یعنی در هر اداره‌ای تابلویی را نصب کنند که حداکثر زمان جوابدهی چقدر است.

معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری رئیس‌جمهور ادامه داد: بیشتر از خشکسالی و کم آبی ناکارآمدی است که مردم را گله‌مند کرده، مردم راهکار می‌خواهند، اگر کشاورزی امکان‌پذیر نیست باید راه‌های جایگزین مطرح شود.

رضوی استفاده از بخش خصوصی را اولویت اصلی برای بهبود وضعیت دانست و تأکید کرد: مردمی که برای رفع نیاز خود دستشان به طرف دولت دراز باشد در زمان نیاز امکان به راه درست آوردن دولت را ندارند.

وی با اشاره به بحران آب یادآور شد: موضوع آب را شخص رئیس‌جمهور و معاون اول پیگیر بوده و در استان‌های دیگر هم مطرح شده که آنچه عملیاتی می‌شود و مدنظر همه مسؤولان بوده و هست مصوبات شورای عالی آب است.

معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری رئیس‌جمهور عنوان کرد: جمعیت روستایی اصفهان که 15 درصد از کل جمعیت استان را شامل می‌شود به 700 هزار نفر می‌رسد و از مجموع جمعیت سه استان کشور بیشتر است، نمی‌توان این جمعیت را نادیده گرفت.

وی با اشاره به حل مشکل در روستاها و مناطق محروم تصریح کرد: آذر 95 لایحه دو فوریتی به مجلس داده شد که یک فوریت آن تصویب شد و شهریور ماه امسال بود که به تصویب نهایی رسید، طبق این قانون 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برداشت شده و 6 هزار میلیارد هم از سوی بانک‌ها آورده شود و مجموعاً 12 هزار میلیارد با سود 9 درصد وام تعلق می‌گیرد.

رضوی با بیان این که در این لایحه 3 بانک عامل تعیین شدند، توضیح داد: از مجموع اعتبار داده شده 45 درصد کشاورزی، 10 درصد صنعت و معدن، 10 درصد گردشگری، 15 درصد دانش‌بنیان، 10 درصد خدمات و 10 درصد هم سهم صنایع دستی است؛ استاندار می‌تواند تا 20 درصد از نسبت بخش‌های مذکور را تغییر دهد.

وی اظهار داشت: سامانه کارا تعریف شده تا متقاضی با مدارک لازم در آن نام نویسی کرده و پس از تأییدیه بخشدار و فرماندار وام تعلق می‌گیرد، مکان پروژه وثیقه طرح خواهد بود هر چند قیمت زیادی نداشته باشد.

معاون توسعه مناطق روستایی و عشایری رئیس‌جمهور اضافه کرد: اعطای وام باید کمتر از 3 ماه انجام شود، کارمزد این وام برای روستائیان و عشایر یکسان است و بازپرداخت آن پس از 3 سال آغاز شده و 6 ساله است.

رضوی خاطرنشان کرد: این تسهیلات مختص روستاها و مناطق محروم و شهرهای زیر 10 هزار نفر است و امکان تخصیص آن به شهرهای بالاتر از این جمعیت را نداریم.

دکمه بازگشت به بالا