پیش‌بینی وقوع یخبندان در اردبیل/دما به منفی ۲۰ درجه می‌رسد

پایگاه خبری ارک خبر-اردبیل:

طی اوایل هفته آینده؛

پیش‌بینی وقوع یخبندان در اردبیل/دما به منفی ۲۰ درجه می‌رسد

با فعال شدن سامانه سرد و بارشی، طی چهار روز آینده افت محسوس دما و یخبندان در شهرهای اردبیل پیش‌بینی شده است.

به گزارش ارک خبربه نقل ازمهر، مطابق پیش‌آگاهی‌های جوی از صبح روز پنج‌شنبه سامانه بارشی و سرد وارد استان اردبیل شده و به مرور در روزهای جمعه، شنبه و یکشنبه موجب بارش برف در اغلب مناطق اردبیل خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل به خبرنگار مهر گفت: از عصر پنج‌شنبه فعالیت این سامانه تشدید شده و تا روز جمعه موجب بارش برف می‌شود که تا دو روز دیگر نیز ادامه دارد.

علی دولتی مهر تصریح کرد: پیش‌بینی شده بارش برف در مناطق مرکزی و جنوبی و مناطق شهری، ۱۰ الی ۲۰ سانتی‌متر و در مناطق کوهستانی ۳۰ الی ۴۰ سانتی‌متر باشد.

وی با بیان اینکه بارش قابل توجه برف منجر به افت محسوس دما خواهد شد، ادامه داد: دمای هوای اغلب مناطق به زیر صفر رسیده و در روزهای شنبه و یکشنبه از منفی ۱۰ تا منفی ۲۰ درجه قابل مشاهده خواهد بود.

 

مدیرکل هواشناسی استان تأکید کرد: بیشترین میزان کاهش دما در روز دوشنبه خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود دما تا منفی ۲۰ درجه کاهش یابد.

دولتی مهر متذکر شد: با توجه به کاهش محسوس دما و وقوع یخبندان ضروری است مسافران از سفرهای غیر ایمن و تردد غیرضروری در سطح شهر خودداری کنند.

وی همچنین به ضرورت توجه دامداران و کشاورزان به کاهش دما شد و بیان داشت: انتظار می‌رود با توجه به پیش‌آگاهی‌ها نکات ایمنی لازم رعایت شود.

مدیرکل هواشناسی استان افزود: پیش‌بینی می‌شود سامانه بارشی روز یکشنبه از منطقه خارج شود.

دکمه بازگشت به بالا