موسیقی حماسی، حماسه‌های تاریخ‌مان را ماندگار کرده است

ارک خبر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: اگر موسیقی حماسی نبود، حماسه‌های تاریخی ما در همان مقطع از تاریخ می‌ماند و به فراموشی سپرده می‌شد.
به گزارش خبرنگار مهر، محمد محمدپور عصر امروز در آیین اختتامیه نخستین جشنواره موسیقی «دفاع، مقاومت و حماسه» که در مجتمع ۲۹ بهمن تبریز برگزار شد، بیان کرد: توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از ماموریت‌ها و وظایف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: برای بیان عظمت ملت ایران در طول تاریخ و حماسه‌ها و مقاومت‌های آنان، لازم بود از زبان گویای هنر بهره بگیریم و به همین خاطر جشنواره‌ای در حوزه موسیقی و با موضوع دفاع، مقاومت و حماسه برگزار کریم.

میرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اعلام کرد: مطمئنا نیروی انسانی، توانمندی‌ها و ظرفیت‌هایی که در استان ما در حوزه موسیقی وجود دارد، باعث می‌شود که امیدوار باشیم این جشنواره سال بعد بجای استان، در سطح وسیع‌تری برگزار بشود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: همواره در تاریخ ما، ملت غیورمان از بحران‌ها و تهدیدها حماسه‌ آفریده‌اند و قطعا شاهد این موضوع اسناد تاریخی است که هنوز هم وجود دارند.

وی همچنین با اشاره به رشادت جوانان انقلابی در دوران هشت سال دفاع مقدس، گفت: دوران دفاع مقدس ما زنجیره‌ای از حماسه‌های مکرر و شگفت‌آوری‌های بزرگ است و ما به این افتخار می‌کنیم که توانستیم در این دوران زندگی کنیم و آن را بفهمیم.

وی موسیقی را یک ظرفیت مهم برای ثبت هنری لحظات تاریخی برشمرد و عنوان کرد: اگر موسیقی حماسی نبود، حماسه‌های تاریخی ما در همان مقطع از تاریخ می‌ماند و به فراموشی سپرده می‌شد.

محمدپور در پایان درباره نخستین جشنواره موسیقی «دفاع، مقاومت و حماسه» اعلام کرد: استقبال کم‌نظیر اهالی موسیقی از سراسر استان و نیز سطح مطلوب آثار چه از لحاظ کمی و چه از لحاظ کیفی، باعث می‌شود که شاهد استمرار این جشنواره در سال‌های آتی باشیم.

دکمه بازگشت به بالا